Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 606 ggr
denstore
0

(M) Kattfoto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tog lite bilder på ett par av min systers katter för ett tag sedan. Ingen av bilderna är beskurna eller bearbetade. Mer eller mindre rakt ur kameran.

Först ut är Bickan. Somalie.

denstore
0

Sen stackars Frami. Sägers stackars, för bara några dagar efter detta, så fick han njurstensproblem, urinvägsinfektion, och efter en knapp veckas tid på djursjukhuset fick han somna in. Svårt att avliva ett älskat djur, men samtidigt så får man ju tänka på att minimera lidandet. Mycket sorg i familjen.:(

denstore
0

Sist tänkte jag ta med en kanske inte direkt konstnärlig bild, men jag ler lite varje gång jag ser den. Det är vår egen gubbkatt, Bisse, som har intagit sin favoritposition på balkongen. Ser fantastiskt fånigt ut, både från in och utsidan.:D

denstore
0

Inga synpunkter?

Flöffo
0

Jätte fina bilder.Men bakgrunden på bild 2 är lite störande.Bild 1 skulle nog kunna ha lite mer skärpa och kanske liiiiiiiiite mer ljus.Annars jätte fina!Glad

//Flöffo

denstore
1

Tack för ditt svar.

Jo, jag skulle kanske kunna beskära 2:an, och skärpa upp 1:an, men det är som sagt helt obehandlade bilder. Båda de två första är tagna i ganska rejäl skugga. Tog bilderna mest för att testa hur pass man kunde pressa bilderna med stor bländare och 135-tele, utan att höja upp ISO för mycket.