Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 456 ggr
Martin
2012-05-18 23:02
1

(M) Stoneface

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här vill man inte gå upp i fight mot. Cirkus Skott gästar stan, och vid en parkpromenad helt ovetandes om cirkusen gick jag rakt in i ett läger med elefanter och kameler :o)

mvh Martin

Adrina
2012-05-19 09:07
0

Passande rubrik! Gillar den i s/v, bra fokus och särpedjup, synd att de var skugga över ögat och ner, hade nog varit bättre om det var mulet väder så inte så skarpa skuggor bildades, men inte så enkelt att styra vädret, haha och ioförsig är det ganska snyggt med de hårda skuggorna i rynkorna. Bilden är dock lite för kvadratiskt beskärd för min smak, men den passar ändå på det sättet, kan tänka mig om du hade mer luft åt något av hållen att det skulle se konstigt ut ch man kanske skulle sett bakgrunden vilket ej hade varit snyggt.

Martin
2012-05-19 20:19
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tackar! Jag postade den i ett annat forum först (Xponerat.se) och där skrev jag lite om hur jag tänkte med bilden. Det kanske jag skulle gjort här också, för att ni skulle få rätt uppfattning om vad jag ville med bilden. Fast kul att läsa kommenterar förutsättningslöst också. Där hade jag först bilden ljusare och med mindre kontrast (se nedan) men efter förslag så drog jag på mer kontrast och mörkade även ner den vilket gjorde bilden bättre till det jag ville ha med den:

"Fungerar formatet och skulle det kunna bli en vägghängare, och om inte - vad krävs? Min tanke med bilden har varit att ta en närbild på en fårad herres ansikte och konvertera till s/v och försöka få veck och rynkor framträdande så att det blir mer mönster än elefant, om ni förstår hur jag menar."

Tack för din utförliga kritik. Håller med dig gällande skuggan men den var faktiskt inte få framträdande i orginalet. Kunde även använt blixt, är dålig på att göra det men det är ofta bra att göra det även i solljus, just för att lätta upp skuggor. Nu hade jag bara interna blixten att tillgå och fotot är nog tagit på 8-10 meter om det räcker så den hade nog inte räckt ändå - men en bra poäng att tänka på till en annan gång.

mvh Martin

Littlem
2012-05-19 20:23
0

Jättefin bild!  Tyckte det blev lite komiskt med din text "gick jag rakt in i ett läger med elefanter och kameler :o)"  Sen under kom nån reklam bild med några som ligger i solstolar utomhus :P

Martin
2012-05-19 20:32
0

Haha :o)

mvh Martin

[Tilde]
2012-05-21 20:18
0

Tycker att bilden var jättehäftig! Något man skulle kunna hänga på väggen :)

Martin
2012-05-21 22:24
0

#5 Tack!

mvh Martin