Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettövrigt
Läst 435 ggr
joheck
0

Presenterar mig själv!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej!

Hittade hit och tänkte jag kunde skriva en tråd och presentera mig lite, och även lägga upp lite bilder på främst min vovve Kingpin som är en papillon.Tungan ute

Jag heter Johanna är 21 år och bor i Luleå. Kommer ursprungligen från Uppsala och planerar på att spendera större delen av sommaren här nere hos familjen. Min stora passion i livet är och har alltid varit djur. Har väl ett lite halvdant intresse för fotografering, jag tycker att det är så lätt att missa saker om man hela tiden tittar genom kameran och försöker få en bra bild. Fast det kan ju bero på att jag inte riktigt kan det här med fotograferingOskyldig. Jag kan ingenting om kameror, inställningar och sånt. Men det är ju så himla kul när man kan fånga ett ögonblick på bild som man sedan kan titta på senare i livet! Som tur är så har jag en väldigt snygg vovve så det lyckas bli endel bra bilder trots min okunskap. Även fast jag är väldigt duktig på att kapa speciellt örona på bildernaSkäms.

Det va lite om mig. Tycker det är kul att titta på alla fina foton som ni tar, ni som faktiskt vet vad ni håller på medFlört. Här kommer en bild på Pin tagen med min brorsas systemkamera, fråga mig inte vilken modellSkäms. Kan ju tillägga att jag inte kan skvatt om att redigera heller så alla bilder jag lägger upp kommer antagligen att vara oredigerade…

Mvh Johanna

Moalinn
1

Välkommen hit Johanna! Skrattande
hoppas du kommer lära dig det du vill lära dig, bara att skapa trådar och fråga om det är något du undrar och lägg in bilder för att få kritik på vad som är bra och vad du hade kunnat göra bättre.

Hunden på bilden, som förövrigt är tagen med en Canon 550D, är riktigt söt. Glad

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

joheck
0

#1 Tack så mycket! Hur tusan kan du se vilken kamera bilden är tagen med??Förvånad Nu blev jag himla imponerad!

Tänkte passa på att ta en massa bilder nu när jag har tillgång till brorsans kamera, då jag bara har en liten digital-kamera själv. Ska se till och lägga upp några här inne^^.

joheck
0

Här kommer en till bild på Pin. På denna kan ni se min "signatur" med kapta öronSkrikandes. Tagen med en Canon 550D som Moalinn skrev (jag sprang upp och kolla).

Ni får gärna ge kritik på alla bilder jag lägger upp. Men tänk på att jag inte kan så mycket så försök att inte använda "för stora ord"Flört. Ni får gärna ge komplimanger om motivet också, då han är min stolthetOskyldig.

Sarah!
0

Hur visste du det Moalinn?Förvånad

Välkommen Johanna! Vilken söt hund du harKyss Faktiskt min favvisras!

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Moalinn
0

det har med exif att göra, jag kan tyvärr inte förklara sånt speciellt jättebra men det är information om bilden och där i kan man se vilken kamera, iställningar och lite sånt man har använt! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

joheck
0

#4 Tack så mycket! Jo det är riktigt härliga hundar papillonerGlad.

#5 Jasså!Förvånad Då har du nog större koll på bilden än vad jag har…

Michaela-N
0

Jajamensan, Canon EOS 550D är det!

Inställningarna kanske du hade koll på, men bländaren låg på 5.6, exponeringstiden 1/80 sek, ISO 100 och brännvidden 50 mm :)

joheck
0

#7 Nej det hade jag inteFörvånad. Vet inte ens vad de sakerna är för något. Jag hade den på atomatiskt och så vred jag på objektivet (zooma), utöver det så gjorde kameran restenOskyldig.

Nu har jag åkt upp till Luleå tidigare än beräknat. Anledningen: hund nummer tvåGlad. (Finns en tråd om henne inne på hundar Sansas tråd heter den). Poängen är att det inte blir några fler kort med systemkamera utan nu får jag nöja mig med min lilla digital kamera istället.

joheck
0

Här kommer en bild på nya vovven Sansa. Hon är Kingpins kull-syster, tro det eller ej!Förvånad

Denna bilden är tagen med min pappas systemkameraTungan ute.

joheck
0

Kingpin och Sansa, samma kamera.

Sarah!
0

Såå söta :D

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

joheck
0