Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 895 ggr
[EllenAlicia]
0

(H) Kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kritik på min kanin <3

Sackum
3

Bilden är tagen i en mindre smickrande vinkel som jag inte alls gillar. Synd att morrhåren är kapade, även att det är för trångt med luft över öronen. Jag skulle också föredra en större bländaröppning, bakgrunden är tråkig och skulle göra sig bättre blurrad.

Har du beskärt bilden? Det är givetvis olika men bilder brukar göra sig bäst i 1:3-format, alltså det format som automatiskt blir i de flesta kameror.

Det var hård kritik du önskadeGlad

[EllenAlicia]
0

bländar öppngin? :)

har inte beskärt

tyckte det var en lite kul vinkel :)

Sackum
0

Ja, det är alltid bra att prova nya vinklar, komponeringar m.m., men går man ifrån standarden blir det också svårare att få det bra, även om det så klart är en smaksak! ;)

Vad är det för kamera du har som ger så kvadratiska bilder? :o

Om du inte har en systemkamera är det nog svårt att ställa in bländarvärdet, annars kan man ställa in det, åtminstone på min kamera, på läget "Av".

[EllenAlicia]
0

har en canon ngt kan kolla det sen ingen systemkamera

Moalinn
0

det är en Canon PowerShot A1100 IS du har!

tyckte bilden var lite charmig, hade vart ännu charmigare om du hade fått fokusen på nosen men det är svårt när man är så nära med en sån kamera. Har inte så mycket mer kritik att ge så får hoppas att någon annan har något mer att säga :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

NaDa...
0

Moalinn, du är ju fantastisk.. Hur kan du veta sånt.. :O

Säger som de andra, en mindre smickrande vinkel, men det är kul att du går utanför ramarna med ditt fotograferande!
Tycker att det är lite för lite 'luft' i bilden. När örat är så nära kanten av kortet osv, ett par cm tillbaka så hade det varit en stor skillnad.*
Annars, så tycker jag att bilden är rolig, annorlunda med ett par störningsmoment.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[Alenzi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 :)

NaDa...
0

#7 ahaa.. Atrt det var så lätt :P

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Moalinn
0

#6&7 Fast jag använder ett plugin till firefox (:

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto