Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 290 ggr
Prizma_o_Kristall
0

Vill få kritik!

Hej!

Jag skulle gärna vilja få kritik på mina bilder, om fotovinklar, beskärningar och allt annat man borde tänka på för att få så bra kort som möjligt! Jag kommer lägga ut några nytagna kort här på min älskade Frankie:)

Kramar!

Prizma_o_Kristall
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

:)

Prizma_o_Kristall
0

Här ligger han:)

Prizma_o_Kristall
0

Min fina kille, men jag stör mig på löplinan och att ljuset faller så konstigt i det vita på alla kort jag tar med min digitalkamera…

Prizma_o_Kristall
0

:D

Prizma_o_Kristall
0

Denna bilden gillar jag:)

sumpen
0

har du ställt in någon inställning, eller varför blir dom så gröna och blåa typ? irriterar lite…

Prizma_o_Kristall
0

#6 Jag har inte ställt in några inställningar alls… Dem blir så korten jag tar med min digitalkamera… Men vi ska snart skaffa en ny, bättre:) Men jag kan inte med kameran så bra, kanske skulle ta och läsa igenom bruksanvisningen:D

Kramar

sumpen
0

vad är det för en kamera som tar sådana bilder.. du blir nog ännu nöjdare med bilderna med eran nya kamera =D söt hund iaf ;)

Dobben
0

jättesöt hund! xD
jag tycker att du ska gå ner lite mer på hundens nivå. Testa o ta lite bilder ur olika vinklar o jämnför. Jag brukar oftast sitta på huk ^^

Emelie-G
0

Det gröna/blåa beror på fel vitbalans, skulle gissa på att den är inställd på glödlampa. Har du möjlighet så försök ändra ;)

Ronja06
0

Frankie är lika fin som vanligt.

Men prova (precis som #9 sa) att sätt dig på Frankies nivå ibland. Glad

Mvh Emelie Förlägen

Prizma_o_Kristall
0

#9 Ok, det ska jag prova nästa gång!

#10 Hm, problemet är ju att jag inte kan med kameran, men pappa kan ju försöka;) Tack!

#11 Tack:)

#8 Det är en trust 550 powercam med 1,3 megapixel. Fick den när jag sålde jultidningar, så den är nog inte så värst välutrustad:) Men tipset som #10 gav är värt att försöka!

Kramar och tack för kritiken! Nu blir nog nästa foton jag tar ännu bättre;)

Prizma_o_Kristall
0

Jag hittade inställningen på kameran nu och har tagit en massa nya kort. På vissa av korten har jag provat att gå ner i hundens nivå, och jag kan ju säga att jag tycker det blev stor skillnad^^

Prizma_o_Kristall
0

:) Lite suddig, men gillar hans uttryck!

Prizma_o_Kristall
0

Denna gillar jag väldigt starkt!

Prizma_o_Kristall
0

Det glänser verkligen om Frankies päls när solen skiner!

Prizma_o_Kristall
0

Frankie i rörelse

KarolinaNowak
0

Kan tyvärr inte se någon förbättring vad gäller färger. Läs kamerans manual, där står nog allt du behöver veta. Testa dig fram sedan :)

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Prizma_o_Kristall
0

#18 Jag letar för fullt efter manualen, men lyckas inte hitta den! :) Det blå-gröna i det vita har ju försvunnit iaf, och det är jag glad över:P

Kramar

rulda
0

men nu var bilden gulaktig istället… jag avskyr kameror ibland, bilder som kan bli så fina blir helt skumma… gå tillbaka till den inställningen du var på och mixtra lite kanske blir det rätt till slut?

Emelie-G
0

Ändrade färgbalansen med hjälp av photoshop som hastigast, vips så blev färgerna bättre ;)

rulda
0

bilden blev mer rätt på nå sätt :) tycker fortfarane att gräset är lite för limegrönt på nå vis… kanske jag som överreagerar nu

Prizma_o_Kristall
0

#21 Oj vilken skillnad! Tack så jättemkt:)

#20 Nu hade jag kameran inställd på solsken, innan var det glödlampa och då blev det glå-gröna kort… Det finns 2 till inställningar, lysrörsbelysning och molnigt väder. Provade molnigt läge när jag fotade kaninerna, och det blev ungefär samma sak:)

Kramar!

Mysterious
0

hoppas det inte gjorde nått men jag ändrade den här bilden lite,tycker det blev lite bättre :D

Kramiizar Diana

Mysterious
0

en annan
Kram Dee