(H) Kanin
eftersom du ville ha hård kritik.
Du har fått ett fint ljus och bra kontrast. Men känner att den gröna busken nere i högra hörnet är störande samt att du satt fokusen på själva huset(?) istället för på kaninen.
Hade önskat mer skärpa på kaninen samt att bilden skulle vara tagen mer i kaninens höjd.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#1 Jag tycker också busken är störig, men det går liksom inte att få bort den ;) När man tittar på den när den är stor ser man att fokuset sitter lite mer på staketet… :/
Tack för din kritik, älskar dina foton och typ avgudar dig ;)
Bild 1 -Jag tycker inte busken är störande i denna bild :) tycker den ger mer djup och hade nog blivit en väldigt ointressant bild annars. Tycker däremot att det är ganska tråkiga kontraster och lite tråkig vinkel. Tror det hade blivit bättre om du tog bilen lite närmare marken och lite mer framifrån, eller att kaninen hade tittat lite mer hitåt, så hade inte husväggen? tagit så mycket utav uppmärksamheten. Men just nu tycker den är ganksa intetsägande just nu.
Bild 2 - tycker jag är mer intressant, väldigt söt och kaninen ser mycket mer uppmärksam ut och bra ljus och färg. Jag hade velat beskära den lite tajtare och att bilden var tagen mer i ögonhöjd med kaninen, även lite mer kontraster.
mvh Essberg
Essberg.blogg.se
#4 Tack för kritiken! :)
Hur kan jag fixa kontrasten? I ett redigeringsprogram väl? :)
Ja :) jag har Photoshop, men finns massa andra också..
mvh Essberg
Essberg.blogg.se