Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 468 ggr
OlleA
4

(M) På helspänn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det ÄR den där paparazzin som smyger där nere!

OlleA
5

Bäst att sticka!

Karmatarerskanise
0

Vackra bilder

Hanna
0

Du är vekligen flitig med att ladda upp bilder! Fina som alltid Glad

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Lindzen
0

Jag skulle vela se bilderna i orginal, alltså obeskurna och oredigerade. Kollar man på dom utan att klicka upp dom ser de bra ut, men när man ser fulla storeken ser de ganska överredigerade ut och väldigt inzoomade.

Annars så är de båda fint fångade :)

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

OlleA
0

Tack för era kommentarer! När man fotograferar vilda djur på långa avstånd måste man ibland redigera en hel del. Här är första bilden endast nerminskad för att kunna läggas in här.

OlleA
0

Här är andra bilden, endast nerminskad.

Lindzen
0

Lite tråkigt att bilderna är så oskarpa, de är jättefina men det oskarpa drar ner på intrycket lite. Jag själv hade tidigare med min gamla kamera och objektiv svårt att få skarpa bilder när ljuset började bli dåligt på kvällarna.

Du kanske får testa låta ISOn gå upp några snäpp så tiderna blir lite snabbare :)

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

OlleA
0

Här i den varma kvällssolen är det knappast ljuset som är problemet. Snarare att jag inte alltid lyckas hålla kameran helt stilla (även om jag har ett enbent stativ) eller fokusera helt rätt med mitt 400mm-objektiv. Ofta fokuserar jag manuellt, eftersom jag inte litar helt på autofokusen. Det går ju an när djuren står stilla, men när de springer eller hoppar blir det alltid en chansning.

Olle

[EllenAlicia]
1

Vart är de du ´tar dessa bilder?

OlleA
0

Jag bor mellan Stenungsund och Ljungskile i Bohuslän, och är ute och smyger i hemmamarkerna där.

Olle

[EllenAlicia]
0

OKEJ :)