Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 560 ggr
Ratlings
2012-07-02 13:47
0

(H) Orm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gick en promenad på landet och stötte på en orm. Kan det vara en kopparorm tro? 
Iallafall vill jag ha hårdkritik på den. Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

mejamylove
2012-07-02 14:54
0

Jag tycker den är för mörk och tummen (?) längst nere till höger stör :)

Ratlings
2012-07-02 14:57
0

#1 Jag gillar den mörk, annars hade jag gjort den ljusare Glad Det är faktiskt en sten där hehe

// Lise

mejamylove
2012-07-02 15:45
0

För mörk enligt mig, och den där stenen som är suddig tycker jag stör :) :P

Jag vet att jag sa det innan men säger det igen :P

Ratlings
2012-07-02 15:45
0

#3 Haha okej Glad

// Lise

Hanna
2012-07-02 19:47
0

Kopparödla ;)

Jag tycker skärpan och så är bra, men enligt mig på tok för mörk. Det suddiga i förgrunden stör även en del.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Ratlings
2012-07-02 19:55
0

#5 Okej Glad

// Lise

Martin
2012-07-02 23:12
0

Jag hade beskurit den så att den suddiga stenen längst ner till höger inte kommit med, däremot gillar jag den andra stenen nere till höger som ger lite djup i bilden.

Jag gillar det låga perspektivet - det är lätt att glömma bort men det har du gjort bra här. Jag tycker bilden är mörk men det är ju en smaksak och det är du som fotograf som väljer hur du vill ha bilden. Kanske att den passar som mörk, beroende på vad man vill berätta. Kanske blir den också för brusig om den ljusa upp - men jag hade velat se en ljusare version för jag tror det hade kunnat göra bilden bättre.

Jag tycker att du har för kort skärpedjup jag hade velat se kanske 1/4 av ormen skarp och därefter ett avtagande skärpedjup. Skärpan tycker jag är bra runt ögat där den skall vara, så det har du gjort bra.

Sist men inte minst, visst är det en kopparorm… eller om man nu skall vara petig - ödla (kallas ofta kopparorm men det är egentligen en ödla).

mvh Martin

Ratlings
2012-07-03 00:49
0

#7 Tack! 
Jag ska se vad jag lyckas med en annan redigering imorgon. Glad

// Lise