Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 653 ggr
lilla jag
1

(H) Bella

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej!

Idag tog jag en bild på Bella som jag känner mig rätt säker på!

Så därför vill jag ha Hård kritik på denna, =)

Hoppas ni vill/orkar ge det.

Hej då!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

lilla jag
0

Varför vill ingen ge Kritik!? =(

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

meerschweinchen
0

Jag kan testa ge kritik, är inte så bra på det ;) Jag gillade bilden, bilden ger en bra känsla…. längtan typ, längtan av att utforka något nytt, förstår du?

Bilden har en bra skärpa, hunden har plaserats på rätt ställe i bilden, hunden kanske är något mörk.

Jaja detta kanske inte var hård kritik, men som sagt är inte bra på att ge kritik

Mvh Sabine

[EllenAlicia]
0

bra bild bara ljusa uåp lite och lite tråkiga färger och lilla svansen är kapad

lilla jag
0

#2 ja jag förstår =)

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

:holmgreen:
0

Jag tycker ljuset på bilden var lite jobbigt. Men annars var den fin! Tagen ur rätt vinkel, dock hade jag velat se hela svansen.

Tregly
0

Bilden känns lite sned. Skulle vilja rätat upp den lite. Men eftersom hunden sitter i nedåtlutning så blir det lite svårt. Tycker om ljuset och hunden verkar sitta och fundera på något, eller längta ut till nåt. Jag tycker, trots att bilden känns sned, att den är bra! :)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

LinaK
0

Jag gillar verkligen denna bild, det är en mysig bild på något vis Glad Tycker det är fint att skogen och en del av vattnet lyses upp av solen. Hade vart ännu bättre med lite mer skärpa på hunden.

Men bra jobbat Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Frida B
0

Jag tycker bilden är fin, men för mörk och för jobbigt och matt ljus på träden i bakgrunden. den känns även lite sne, som jag tror någon nämde här. men bra skärpa på hunden! vilket kamera använder du? :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

lilla jag
0

Använde min lilla kamera, då det var så streesit (stavning) å hadde ingen ström i min andra! =(

Min lilla kamera heter Sonny Exmor R 16 meg… (Cubeer-Shot)

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Shamandaliex
0

Har du photoshop eller något annat redigeringsprogram, prova att öka mättnaden lite och kanske kontrasten litegrann också så får du lite bättre färger och hunden poppar ut mer i bilden. Lite mer luft till höger hade inte suttit fel heller ;) Till slut kan du prova att lägga på ett filter för mer skärpa (ibland blir det bra, ibland blir bilden grynig så prova dig fram)

Annars är du på god väg! Gillar bilder när det inte bara är själva djuret som syns utan bakgrund eller något annat också får ta en del i bilden :)

Kika gärna på min blogg där jag skriver om allt inom fantasy!

- Fantasygrottan