Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 729 ggr
conejos
0

Köpa ny kamera

Funderar på ny kamera, har tidigare haft en pentax k-x, men var less på den, och jag har några krav på min nya kamera annars är alla tips välkommna:

• absolut inte lös batterier som pentaxen hade,utan ett stort man laddar
  • nikon eller canon

max budget på 6000

helst en liten billigare, så jag kan köpa ett zoom objektiv till bla! :)

tack på förhand

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Hanna
1

Får jag fråga varför det just ska vara Nikon eller Canon? :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

conejos
0

Canon EOS 1100D + 18-55/3,5-5,6 IS II

är de någon som har den kameran? är den bra :)

idaah
0

Jag har en Canon EOS 400D och tycker att den är en bra kamera om man vill byta från en pentax. Hade själv en pentax innan och blev lite trött på den så då fick jag denna kameran som jag har nu av mina föräldrar.

Så att jag tycker att du ska kolla på en Canon EOS 400D, och jag använder denna kamera till allt, och då menar jag allt från djur till människor. :)

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

OlleA
0

#1 Jag gissar att det är för att de är de stora märkena som står för kvalitet och där det finns massor av tillbehör att välja mellan. I fotokatalogerna är det ofta ca 10 sidor Canon, 10 sidor Nikon och ett uppslag för "övriga märken". Därmed inte sagt att övriga märken inte kan vara bra!

Olle

Sarah!
0

#2 Min kompis har en sådan, den e väldigt bra för nybörjare plus att den tar väldigt fina bilderSkrattande Har själv använt den och jag lärde mig snabbt! Hennes blogg--> www.lisasbilder.blogg.se ifall du vill se bilder som är tagen med denna kamera! Du kan säkert fråga henne ifall det är något du undrar om, som ang. kameran Flört

Sedan så har jag oxå ett annat förslag, en Nikon D3100 som även e bättre en Canon eos 1100D och den kostar för tillfället på elgiganten 4190:-

Canon eos 1100D har 12,2 megapixlar och Nikon D3100 har 14,2 Glad En tjej som fotar med Nikon D3100 --> www.liisaafotar.blogg.se

Ifall du vill jämföra olika kameror så kan du gå in på www.snapsort.com/compare

Hoppas det hjälpte!

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

conejos
0

tack sarah! :)

Hanna
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Fast jag måste tillägga att megapixel inte är allt. ;) Har i fyra år fotograferat med en kamera med 6 megapixel. Vad baserar du att den är bättre på? :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Sarah!
0

#6 Varsogod :)

#7 Det vet jag men jag se skullnaden på bilder som är tagna med dessa kameror, nikon kamsran är dyrare, och man kan jäföra dom på länken som e där uppe. Fast det är ju såklart objektovet som är viktigare än kamerahuset plus att fotografen är det mest viktigaFlört Tycker att D3100 är bättre en 1100D har frågat kamerakunniga oxå. Fin bild btw!Skrattande

Mvh Sarah

Sarah!
0

Finns även dessa två som är under 6000 kr

http://www.elgiganten.se/product/foto-video/systemkamera/D51001855KTVR/nikon-d5100-systemkamera-med-18-55mm-vr-objektiv

och denna Den har ca 24 megaoixlar och kostar inte mer än 5490?! Plus att objektiv förjer med! Vet att det inte är bara megapixlar som är allt men vet någon varför den e så "billig"?

http://www.elgiganten.se/product/foto-video/systemkamera/D32001855KITB/nikon-d3200-systemkamera-18-55mm-objektiv

Mvh Sarah

[Timantis]
0

Har en Nikon D3100 o tycker den är toppen. Billiga är dom nu med eller varför inte uppföljaren D 3200. Lite dyrare men en upphottad version av D3100.