Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotografera-djur
Läst 2861 ggr
[EllenAlicia]
2

HOT or NOT #6

Hot or Not?`

[dynamitella]
0

Hot.

Peak303
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hot; Fin placering och fint ljus. Det enda som stör mig är kopplet och selen då de lyser orange under hakan på kaninen.

Hot or Not?

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[EllenAlicia]
0

#1bild oxå ;) opch vrf tycker du den e hot?

lilla jag
1

Hot, En väldigt härlig bild, gillade ljuset och fokuset är bra där den är (På grodan(?)

Hot or Not?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Hanna
3

Det kan ju vara bra att skriva med reglerna för de som kanske inte sett de föregående trådarna.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Tregly
2

#4 Not

Tyvärr, jag tycker inte om bilden så mycket. Den är tagen ur en konstig vinkel och jag förstår inte riktigt syftet med bilden. Nedanför nosen är det för ljust, och det stör faktiskt. Men om jag ska säga något positivt så tycker jag om det blåa himlen i bakgrunden :)

Får se vad ni tycker om denna bild jag tog igår på en av mina kaniner! :)

Hot/not?

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

meerschweinchen
1

Hot, säger jag nog, bra skärpa, men stör mig på skuggan i det högra hörnet. Och söt kanin!

Mvh Sabine

Peak303
2

Hot; hade dock önskat lite ljusare och lite mer skärpa, men bra placering och bra nivå som bilden är tagen i :)

Hot or Not?

-'  Malin Hultman

meerschweinchen
3

Hot, härligt ljus, bra fokus på kaninen, kommer inte på något negativt alls på denna bild :)

Mvh Sabine

lilla jag
1

Hot,Jätte fina ögon (såg dom på en gång!) Älskar den vita bakrunden och snön på huvudet….

Fokuset liger bra… jag gillar bilden! =D

Hot or Not?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

SyntHare
2

#9 Ooops, någon hann före. Men Hot, hot! Fint ljus i ögat, fantastisk skärpa och bra bakgrund. Vacker vovve dessutom Kyss

#10 Halvhot! Mysig stämning i bilden, något mörk men det förstärker bara stämningen i det här fallet tycker jag. Hade önskat mer skärpa på hunden dock,.

lilla jag
0

Menar du min bild nu ? :/

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

SyntHare
0

#12 Har fixat det nu :)

Sackum
2

#11 Hot, fantastisk bild! Snyggt redigerat med vinjetteringen och färgerna och det är alltid kul med så bra skärpa och bakgrundsoskärpa i actionbilder. Den enda negativa kritiken jag har är att jag helst skulle se bilden i det vanliga formatet (3:1 eller hur det nu skrivs :D).

[EllenAlicia]
0

Hot fina färger och bra fokus stör mig på apan som sitter bakom men annars är den super :)

strunta i den störande bakrunden :) ( människor e djur ;)

Tregly
1

Jag vet inte om vi ska ha med bilder på människor.. Det är ju trots allt skillnad på människor och andra djur. I alla fall enligt min åsikt. Men kan ge kritik iaf.

Not

Jag tycker bilden är rörig med barnet i bakgrunden och den vita solstolen. Sedan så har du klippt av handen på en av personerna. Killen där bak täcks av tjejens skugga en del. Det kunde blivit en bra bild om den var mer organiserad och personerna var placerad någon annan stand där solen inte skapar skuggor.

Hot/not? (Klicka på bilden för att se bättre)

Seriously, you don't!

[EllenAlicia]
1

du över, står ju att man skulle strunta i bakrunden ;)

NOT, inge bra fokus och tråkiga färger skulle inte vilja ha med ''byggnaden'' på bilden

tänk bort stråt

Peak303
1

Not; Du har fokoserat på "halsen" hade velat ha fokusen i huvudet. Sen har då för mycket luft under sniglen och för lite över. Hade även velat ha lite med ljus/färgstakt i bilden.

Hot or Not?

-'  Malin Hultman

meerschweinchen
1

Hot, Snygg bild bra fokuserat. Kan inte klaga på något.

Mvh Sabine

Tregly
1

Hot!

Fin fokusering på ögat. Färgerna matchar med varann, och blomman gör att det blir lite mer liv i bilden :)

Får se vad ni tycker om min lilla polle ^^

Hot/not?

Seriously, you don't!

[EllenAlicia]
0

Not, ingen bra skärpa och ingen bra fokus, en tråkig bild tyvärr, gillar inte heller att den hgäten framför de andra ''täcker'' dem

nu har jag fixat den ölite

lilla jag
4

Not,Skoggan i vänster sida av bilden stör, Och jag skulle vilja ha bilden framifrån.

Hot or Not?  =)

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

[EllenAlicia]
0

Hot, ingen störande bakrund fin hund inte suddig elr så men sör mig på de 2 pinnarna som står upp nedanför och åt vänster sida

haha jag vet att Zingo sitter snett x)låtsas som kopplet och selet inte finns ;)

LinaK
1

Hot och not, tycker du har fått till fin skärpa på kaninen. Det är en väldigt charmig bild. Tycker också att det är ett härligt ljus i bilden. Snyggt solljus, speciellt på gräset. Sen tycker jag att bakgrunden är lite störande, blir lite mycket med dom där färgstarka blommorna. Men som sagt ändå en fin bild om man tänker bort sele och koppel Glad

Lägger in en portträtt bild på min vovve.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Peak303
4

#23  Not; Selen lyser aldeless för mycket vilket är otroligt störande, har tyvärr svårt att tänka bort de då mina ögon dras dit. Bilden känns även lite sne. Men annars har du bra ljus och bra skärpa.

#24; Hot; Ett fint poträtt och vin placering. Men hade dock önskat lite mer skärpa. Annars har jag inget att klaga på. :)

Hot or Not?

-'  Malin Hultman

lilla jag
1

Hot,Tycker fägen (rosa) i bakrunden passade så jätte bra med den gröns spindeln.

Gillade att det var suddigt runt hela spindeln! =)

Hot or Not?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

dermot
1

#26 Not, jag tycker att ljuset är väldigt skarpt och velat ha lite mer luft ovanför skatungen. Hade det varit möjligt hade jag velat ha kameran mer i höjd med fågeln. (Men antar att det inte är det då den sitter i trädet.)

Hot/Not? Är lite osäker på skärpan..

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

LinaK
1

Hot, tycker det är bra skärpa och jag tycker det är rätt svårt att få fint ljus på vita djur men det har du lyckats med.  Tycker att det är en rolig bild på något vis plus snygga färger trots att det mest är vitt och grönt i bilden.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

lilla jag
3

Hot, Jätte rolig bild, med vattnet så där.

Ljuset lyser upp vattnets kanter, det gillar jag!

Hot or Not?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

[EllenAlicia]
0

NOT, störande bakrund då jag tittar på träden bakom x) skulle inte vilja ha så mörkt vid munnen (av skuggan)

lilla jag
4

Not,Inget bra fokus, och bilden är aldeles för murk!

Hot or Not?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

SyntHare
6

HOT! Underbar bild, gillar verkligen vinkeln och kompositionen. Bra skärpa på hunden och inga utfrätta delar trots starkt solsken och vit hund. Fin blå himmel och glad hund, kan det bli mycket bättre? :) Det enda som stör bilden lite, om jag ska ge något negativt, är den skarpa skuggan till höger.

Peak303
1

Hot; Underbart ljus och en charmig pose av snigeln. Saknar dock lite skärpa men i sin hel het är det en bra bild.

Hot och Not?

-'  Malin Hultman

Tregly
3

Hot

Hästen är placerad väldigt perfekt i bilden. Tycker om ljuset i den också :) Människorna i bakgrunden och även ledaren stör lite, men det är inte alltid något som går att göra nåt åt.

Hot/not?

Seriously, you don't!

elrud
3

NOT
Det är generellt sett en bra bild med bra skärpa och hästen är jättesöt MEN kapningen av benen gör att hästen ser ut att vara påväg att tippa över, om du kapat vid bringan hade det gett ett helt annat liv i bilden. Utöver det känns bilden ganska disig så lite kontrast hade gjort susen! :)

HOT or NOT?

Sajtvärd på Naglar.iFokus, Medarbetare på Galopp.iFokus
NY HEMSIDA http://nailedit.inc.se INSTAGRAM elvirarudback

Shamandaliex
1

HOT

Fina färger, fin skärpa och roligt att du kom så nära ett vilt djur! Precis lagom mycket kontrast tycker jag också! Blir fin glöd i pälsen!

Kanske hade velat ha lite längre skärpedjup så tassarna och svansen också hade blivit skarpa. Det största felet är att kompositionen känns lite trång på något vis. Du har lite lite luft nedanför och kapar svansen där uppe. Kanske hade det blivit bättre om du hade tagit en stående bild alternativt placerat ekorren lite med åt vänster/höger eller beskärt ännu mer (så bara huvudet fyllt bilden) Men det är inte alltid lätt när man ska fota små djur som snabbt skuttar iväg! Du har gjort ett bra jobb!

HOT or NOT?

Kika gärna på min blogg där jag skriver om allt inom fantasy!

- Fantasygrottan

lilla jag
2

Hot,Fint fokus på närmsta fågen, gillar också att det är en fågel i bakrunden, (Som att det skulle vara pappan till ungarna) Väldigt fina fåglar!

Hot or Not? (Bella är lite sur)

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Sackum
3

Not, bilden har ett lite oranget sken över sig. Komposition hund-i-badkar funkar nog bara för mig om skärpedjupet är väldigt kort och badkaret är mörkt och mindre iögonfallande. Jag skulle föredra att du gick närmare henne men ändå såg till att få med hela kroppen och fokusera på ögonen eller kanske nosen, för som sagt: helkropp i badkar är inte så intressant. Duschmunstycket är lite störande också.

HEH, Xavi var inte på sitt allra bästa fotohumör den dagen… ;)

Shamandaliex
0

#37 det är pappan ;) det var ett par!

Kika gärna på min blogg där jag skriver om allt inom fantasy!

- Fantasygrottan

AnnaHelgesson
3

Får tyvärr säga not, älskar själva idén med bilden och Xavi är ju underbar. Men Tycker bilden är för ljus/överexponerad och gulligt att han blundar men hade hellre sett ögonkontakt i denna bilden.

Hot or Not?

joheck
2

#40 Hot! Jättebra skärpa och ljus. Inga onödiga ting som stör bilden. Bra fokus på valpen som är super söt. Bra fångat mitt i språnget med öronen flygandesSkrattande.

Tillägg: Härliga färger också! Vilket gö att man tydligt ser dom kassa färgerna i min bildSkrikandes.

essberg
5

Not - Söt och uppmärksam hund men tycker det är för starkt ljus så det blir för hårda skuggor, ganska tajt beskuret, hade velat ha mer luft i bilden och så hade den blivit bätte tror jag om du tog den mer i ögonhöjd med hunden.

Hot or Not

mvh Essberg
Essberg.blogg.se

AnnaHelgesson
3

HOT - Häftig bild med mycket händelse. Fokusen ligger rätt på hästens huvud och fint med kontraster. Himlen ger en härlig känsla! Ända jag kan tänka på är att räta upp horisont linjen :)

Hot or Not?

lilla jag
3

Hot, jag gillade att hesten inte var i mitten. fokuset är bra och ljuset är vermande!

Hot or Not?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Peak303
0

Not; Hade önskat att du tog kortet med i hundens nivå. Och bilden är väldigt över exponerad.

Hot or Not?

-'  Malin Hultman

joheck
1

Hot. Bra skärpa och härligt ljus. Roligt att hästen är i rörelse.

dermot
1

#46 Hot, skärpan ser ut att ligga rätt, fina färger och bra ljus. Tycker dock det är lite jobbigt att bilden är sne.

Hot or Not?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Sweety
0

Hot! Jag tycker att vinkeln är perfekt och jag älskar "ögonblicks bilder"! Även skärpan ligger bra. :)

Hot eller nog?

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

PiganX
2

NOT. Man ser en dyna längre bak till vänster och kopplet/selen brevid kaninen, och det stör. Att det står en person bakom kaninen som har händerna ivägen är också otroligt störande.

Det hade varit bättre om du hade placerat kaninen på ett annat ställe med en mer naturell bakgrund. Vinkeln tyckte jag iallafall var ganska bra.

HOT/NOT?

1Dforeever
1

NOT. Stör mig på örat som ligger där och jag tycker att hunden ser lite konstig ut i vinkeln!..

Skulle förmodligen varit bättre om du tog bort örat och fotat i en annan vinkel..

HOT/NOT

PiganX
0

Vilken vinkel? Konstruktiv kritik tack.

1Dforeever
0

Tex från sidan eller uppifrån :)

PiganX
6

#52 Då har vi inte alls samma åsikt, för det hade sett hemskt ut att ta den bilden ur fågelperspektiv.

lilla jag
2

Hot, fint ljus och bra vinkel. gillar hundens blick (Stavning)

Kan inte se något fel (Men jag är inte så bra på att ge Kritik)

Hot or Not?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Frida B
1

halvhot, fin ögonblicksbild och gulliga hundar, men matt ljus och väldigt mycket luft över hundarna.

hot/not

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hanna
3

Tycker fortfarande det vore trevligt om vi höll oss till hot OR not. Flört

Not, bilden känns på tok för gul, fågeln smälter in för bra och bilden har (enligt mig) för lite kontrast. Dock bra att du ser ut att ha kommit ner i bra höjd.

lilla jag
2

Hot,Bilden har bra ljus och jag gillar närheten (Stavning)

Lilla tungan är ett lite Xstra som gör bilden mer levande.

Jätte fin bild!

Hot or Not?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

joheck
1

Hot! Söta Bella <3. Gillar vinkeln du tagit bilden i. Även att den är väldigt "kompakt". Härlig min på Bella och bra fokus. Det ända jag har att påpeka är att bilden kunde ha tagits lite mer åt vänster så att man får den öppna ytan åt hållet Bella tittar.

LLennartsson
1

#58. Not! Tycker tyvärr att backgrunden var en aning suddig. Men annars var det en jättefin bild! :)

Hot or Not?

Stall Bråna

lilla jag
2

Hot,rolig bild!

Gillar att man ser hela magen,bra fokus och bra ljus!

Fotat i sissta seckund! ;)

Hot or Not?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Peak303
3

Not. Bilden är sne och du har kapat både ena tassen och en bit av pälsen på huvudet. Jag hade även önskat att man såg ögonen på hunden.

Men annars är det en fin bild!

Hot or Not?

-'  Malin Hultman

lilla jag
2

Hot,Bilden är levande och ger mycket glädje.

Ljuset är jätte bra ocg fokuset ligger där det ska!

En jätte fin bild.

Hor or Not?

(Tänk bort stenen i tunneln)

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

PiganX
1

Hot. Tycker att det var en bra bild med fokuset placerat alldeles rätt. Tunneln hade också ganske fina färger, rosa och ljusgrönt. Men den där stenen alltså.. Klart man inte kan "tänka bort" saker som stör bilden. Men jag tyckte den var bra iallafall.

HOT/NOT?

MorganJack
0

Väldigt HOT! Söta hundar, fint ljus. Häftig bild, man kan föreställa sig vad hundarna tänker. Den vänstra: Jag är modigast! Och den högra: Ska jag våga hoppa eller inte…? Love den här bilden ;)

Hanna
1

#64 Bild?

Äpplet
1

Eftersom att jag inte ser nån bild så säger jag NOT!

HOT OR NOT?

Peak303
0

Not. Det är en fin bild om man tänker på motivet.
Men jag hade önskat mer av hästen samt ett bättre ljus och skärpa. Stör mig på att öronen är kapade samt mulen. Sen är det störigt att det är skugga precis över ögat.

Hot or Not?

-'  Malin Hultman

Äpplet
0

HOT Bilden är bra men de ända jag stör mig på är att det inte är hela huvudet

HOT OR NOT?!

LLennartsson
0

Hot! Tycker bilden är jätte fin. Precis i min smak :)

Hot or not?

Stall Bråna

Äpplet
0

HOT! Jag gillar bilden den har en bra vinkel och att man ser hela hunden är ett plus. Tack för att du gillade min bild:)

HOT OR NOT?

Peak303
2

NOT, Det som stör mig är att bilden är sne samt att staketet är framför hästen. Hade även önskat att bakgrunden var mer oskarp.

Hot or Not?

-'  Malin Hultman

Äpplet
0

HOT. Måste säga att det är en fin vinkel och fint ljus.

HOT OR NOT?

joheck
1

#71 haha så gör min sköldpadda också! "Ja, fri!!, eller inte…".Skrattande

Äpplet
0

#73 Bild?

joheck
0

#73 Hihi det va bara lite ot men jag kan ju kommentera din bild och lägga upp enFlört.

Hot. Bra vinkel och fokus. Gillar att hästen är mitt uppe i att äta och inte bryr sig om dig och kameran. Färgerna hade kunnat vara något bättre och synd att örat kapades lite.

Äpplet
0

Tack för det den bilden är tagen med min mobil:)

HOT! Älskar bilden den är rolig och rätt vinkel.

HOT/NOT? (lite mycket med redigeringen eller?)

impo123
0

#76 hot, men lite för redigerad vid mulen men annars inget fel.:)

Hot or Not?

// jennifer

AnnaHelgesson
0

#77 - HOT - Lite intesägande bild, men fin fokus och härliga färger. Liten miss på ullet längst till vänster dock. Fina färger men lite mer kontraster & mättnad kanske hade passat bra? :)

HOT or NOT?

Äpplet
0

HOT I have to sayKyss I LÖÖÖve it. Rätt vinkel och allt jag älskar denTungan ute

HOT OR NOT?

Peak303
2

#79 NOT. Bilden är blå(?). Staketet är något jag stör mig på. Samt att bilden känns konstig i kontrasten. I mina ögon är bilden ointressant.

Hot or Not?

-'  Malin Hultman

impo123
0

# 80 hot, kanien smälter in på ett snyggt sätt i ljuset:)

Hot or not?

// jennifer

AnnaHelgesson
0

Hm, nu blev de huller om buller?

impo123
1

vet, jag hinner aldrig skicka kommentaren sen när jag gör det har nån redan hunit före hehe:)

// jennifer

Äpplet
0

NOT Ullen till vänster är inte riktigt med och så är de synd att inte hela geten(?) kom med tyvärr:(

HOT/NOT?

Äpplet
0

#83 samma här:)

Mrs.Lollo
0

Not, det var en jätte fin bild, men ljuset kom i lite fel riktning.

Hot/not?

Peak303
1

Not. Tyvärr aldeless för oskarp. Annars är det ett fint motiv!

Hot or Not?

-'  Malin Hultman

Mrs.Lollo
0

Hot, jätte fin bild, och bra med skuggan oxå:)

HOT/NOT?

lilla jag
2

Not,Tyvär väldigt mycke oskarpa i bilden, och mattan stör lite.

Hot år Not?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Mrs.Lollo
0

Hot, den är supersöt! Med vinden i pälsen och friheten, I Like it!:)

HOT/NOT??

lilla jag
2

Hot,Så söt! Bra fokus och fina färger i hopp! Fin bild…

Hot or Not?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Mrs.Lollo
0

Hot, men oxå lite not, det enda som stör är att ögonen är lite halv öppna, annars så är den helt perfa:)

HOT/NOT?

lilla jag
1

Hot, Fint ljus på hela bilden, gillar fokuset och blomman somden fina fjärilen är på!

Hot or Not?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Hanna
2

Not, tråkiga färger, dålig kontrast samt, enligt mig, inte bra beskuren. Hade även kunnat vara mer skärpa på ögonen.

Chansar med en gammal bild. Hot/Not?

Sweety
0

HOT! Jag gillar färgerna och jag tycker att fokuset ligger bra. :) Tycker dock att det kunde varit lite mer luft över ryttaren men annars en väldigt fin bild! :)

Hot/Not?

impo123
0

#95 halvhot,Gillar bilden i sig det ända som jag stör mig på är bakgrunden hade liksom velat haft mer fokus på kaninen annars jättefin bild:)

Hot or Not?

// jennifer

Sweety
0

#96 Kaninen tävlade i krok och då står det hinder lite överallt vilket gör det nästan omöjligt att ta en bild utan att ett annat hinder hamnar i bakgrunden. x) Men jag förstår vad du menar! :)

impo123
0

#97 aa, asså jag gillade ju själva bilden men..aa du fattade ju x)

// jennifer

lilla jag
0

#92 men förlåt då att jag har en grå hund! Förvånad

Och jag kan ju till och med se mig själv i dom dät ögonen (det var jag som fota den)

Tänker ladda upp bilden igen, och få lite bätre kritik!

#96 Not, bra fokus på fåglarna men ena fågens vinge är avkapad (stavning)

Och väldigt rörig bakrund.

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

AnnaHelgesson
2

# NOT - Håller med tidigare kritik om denna. Lägg på lite kontrast och tänk på vart du lägger fokusen när du fotograferar närbilder, då vill man gärna se ögonen i fokus.

HOT or NOT?

Peak303
3

Hot. Bra fokus, ljus och kontrast. Det enda jag stör mig på är att blommorna är starka i ljuset så om du drar ner ljuset lite på de så skulle bilden bli perfekt i mina ögon!

Hot or Not?

-'  Malin Hultman

impo123
0

#101 HOT, fokuset är där det ska vara (enligt mig) har inget att klaga på:)

Hot or not?

// jennifer

Hanna
9

#99 Förlåt för OT, men varför kan man inte bara ta emot den kritik man fått? Visst om jag till exempel sa (vilket jag inte tycker) att "Den var skitful. Punkt.". Men nu sa jag vad du kunde förbättra, och även om du ser dig själv i ögonen anser jag inte att fokus ligger där helt. Och även en grå hund kan ha mer kontrast och se färgrikare ut. Det jag menade med grå bild var att både hunden och marken var grå.

Peak303
1

#102; Tyvärr not. Det är en fin bild i sin helhet och bra ljus, färger och kontraster. Hade önskat att fokusen satt på huvudet ist för på sidan. Och hade även önskat att du beskurit den så man kommer närmre paddan. Men annars en fin bild! :)

Hot or Not?

-'  Malin Hultman

CamillaS
2

Hot. Härligt ljus i bilden och kaninen är jättesöt. Kan inte hitta så mycket att kritisera. Ett fint porträtt!

Hot/Not?

lilla jag
1

#103 ja förlåt men det var så här att jag fick äntligen (satvning) en bra när bild på Trixi, men du förstörde den helt ;)

Det här är inte i mot dig #103, det är mer i mot alla som går i mot mig på iFokus :(

Varge gång jag skriver något domt eller fel mm, så om någon annan skriver ett svar till mig mosste alla gilla Bra inlägg på dens kommentar!

Det är så tråkit att ingen vill gilla mina inlägg (när jag skriver bra inlägg,

Bra bilden och så vidare)

Rynkar på näsan

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Hanna
6

#106 Grejen är ju att denna lek går ut på att skriva just Hot or Not. Känner du att dina bilder blir orättvist bedömda så får du väl helt enkelt låta bli att vara med. Och jag kan inte hjälpa att folk gillar inlägg, utan de gör väl det för att de helt enkelt håller med.

#105 Hot! Även om vissa grejer stör lite, ex att den är brusig och pinnen framför örat, så tycker jag ändå att de bra sakerna överväger och gör det till en fin bild. :)

Hot or Not?

AnnaHelgesson
1

#107 HOT - Härlig bild men fokusen precis rätt på fölets mule. Fina varma färger och den lilla tungan är ju rätt söt med! Flört En vacker bild och bra genomtänkt!

HOT or NOT?

Martin
6

Sista inlägget OT - sen återgår vi till det som den här tråden skall handla om, en bild som man säger HOT eller NOT om och uttalar sig om - och sedan postar ny bild. Denna tråden är inte till för att diskutera kritiken.

Till de som (ingen nämnd, ingen glömd) tror att detta är en kritiktråd så är det fel. Vill man ha kritik på sina bilder går det alldels utmärkt att lägga ut dem i kritiktrådarna (Lätt, Medel eller Hård beroende på vilken nivå man tycker att man är på) och då kan mer än en ge kritik på bilden. Fördelen med att lägga ut bilder för kritik i just kritiktrådar är att man kan berätta hur man har tänkt med bilden (komp, skärpedjup mm) och om det är något speciellt man vill ha synpunkter på.

Sist men inte minst så gäller två enkla regler för kritik:
1) Den som ger den skall ge den konstruktivt
2) Den som tar emot den skall inte gå i förvarsställning (eller sätta sig på en pidestal ifall det är bra kritik) - det är bilden och inte personen som kritiserar bra eller dåligt och det är dessutom en fråga om tycke och smak vilket man också ser om man läser kritiktrådarna, där det finns både ris och ros om samma bilder allt som oftast.

Att någon här säger HOT eller NOT innebär inte att en bild är bra eller dålig. Det innebär att den personen tycker inte att bilden är bra (eller att den är dålig). Jag har inte själv svarat så mycket - men jag skulle mycket väl kunna säga NOT på en bra bild men som jag inte tycker funkar (om det är ett ovanligt komp eller liknande), omvänt skulle jag kunna säga HOT på en bild som kanske saknar lite skärpa om bilden i övrigt ger mig/säger mig något).

Vi har varit förskonade från dålig stämning här inne tidigare och vi vill inte ha det framöver… skaka nu tass alla som eventuellt har sura miner mot varandra så låter vi HOT eller NOT fortsätta.

mvh Martin

Peak303
2

#108; tyvärr not, det är en fin action bild. Men hade önskat mer skärpa och bättre ljus. (iaf i min skärm) smälter ögonen samman med resten av hunden. :)

Hot or Not?

-'  Malin Hultman

Sackum
0

Hot, färgerna och bokehn är mums. Skulle dock velat se en ännu lägre vinkel och det är lite störande att solljuset bryts mitt på kaninens ansikte; halva ligger i solsken och halva i skuggan. Stort plus för att den ändå inte blev överexponerad.

KråkeBen
3

Hot. Gillade verkligen hundens söta min på bilden! dock lite för blurrig bakgrund för min smak, men annars finner jag absolut inget fel med bilden! Skrattande

Hot or Not?

lilla jag
0

Hot, Gillar ljuset i bilden och fokuset ligger där den ska!

en gäspande (stavning) katt är ju så söta….

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

LOLslashFREAK
3

Jag smiter också in här lite diskret :)

Not. Vinkeln är lite konstig, jag skulle vilja ha den en gnutta mer framifrån. Nosen ser så spetsig ut. Och jag har sett att du är ganska bra på att kapa hundens översta frisyr, hehe. Men annars bra fokus och hunden ser len och fluffig ut. Bakgrunden är inget som stör urom det där blå & svarta högst upp, samt att den är lite sne.

HOT / NOT?

Galenpanna

[EllenAlicia]
0

not, det ser uit som du tagit bildern med bilxt :) och skulkle vilja ha den i hamsterns höjd

Sackum
3

Not, bra att du försökt få till en lägre vinkel men här tycker jag det blir överdrivet. Jag skulle absolut föredragit att vinkeln var i kaninens ögonhöjd. Att ta underifrån kan å andra sidan ge mer intressanta bilder, men här tycker jag tyvärr det förstörs av den framhävande bakgrunden och att kaninen är lite ointressant i sin kontrastlösa framtoning.

lilla jag
3

Hot,fint ljus och bra fokus! bilden käns så lungn och mjuk, det gillar jag.

Du är så grym på att fota dina djur :O

Vill lära mig av dig ;)

Hot or Not?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

lilla jag
0

putt!

har ni glömt denna roliga lek,det har jag! :O

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

[EllenAlicia]
0

Hot fin hund ingen störande bakrund skulle bara vilja ha lite solljus ;)

jag gör en 7a

Äpplet
0

#117 Jätte fin HOT!<3

HOt or NOT?

[EllenAlicia]
0

kag har gjort en 7a :)?

lilla jag
1

här är länken till den nya tråden länk

gå jätte gärna in där…

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Martin
0

Kanon, då stänger vi här!

mvh Martin

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer