Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 355 ggr
Vargafrost
0

(M) Hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag känner att det skulle vara fint med lite utomstående kritik på tre bilder av mina odågor. Glad

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Vargafrost
0

Bild nummer 2.

Vänliga hälsningar

Vargafrost
0

Och sist ut…

Vänliga hälsningar

Cochon
0

Gillar kompoitionen, men färgerna är väldigt tråkiga. :(

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

PiganX
0

Bild 1: Hunden är för långt till höger, till vänster om hunden syns något föremål som jag tycker stör bilden, blicken dras ditåt och man undrar vad det är för något istället för att fokusera på hunden.

Samma till höger, vad det nu är för något som syns i bakgrunden. Det stör. Jag hade valt att ta bort det och placera hunden i mitten av bilden, hade även kunnat bli bättre om du tog bort halsbandet då bilden ser mer naturlig ut när man gör så.

Bild 2 tycker jag är en jättefin bild, det hade kanske blivit bättre om det inte stuckit upp massa grässtrån, men det har ingen jättestor betydelse för bilden var otroligt fin iallafall. Glad

Bild 3 tycker jag känns som en sån där oväntad bild man bara tagit i förbifarten. Delar av den svarta hunden är avklippta, samtidigt som det är en hel del luft till höger på bilden.

Och eftersom solen kommer från höger så hamnar mycket av hundarnas vänstra sidor i skuggan, vilket försämrar bilden.

Men i övrigt tycker jag att vovvarna var jättefina, vad är det för raser? Skrattande

Vargafrost
0

#1-2 Tack!

Kanske ska nämnas att mycket med valpen är just ögonblicksbilder. Det där med att vara still är långt ifrån hennes grej, så jag har inte riktigt möjlighet att dyka ner i gräset och fota på det sätt jag själv vill. Tungan ute

Gällande bild 1 så är det en kameraväska till vänster och storvovven till höger.
Bild 3 är en typisk ögonblicksbild, när jag äntligen fick båda två att ligga still intill varandra.

#2 Den stora är en blandras mellan dobermann och flatcoated retriever (75/25) och den lilla fjanten är en isländsk fårhund. Glad

Vänliga hälsningar

PiganX
1

#5 Vargafrost: Ja, jag förstår det. Jag är själv uppvuxen med hundar så jag vet hur klurigt det kan vara att få till den där "perfekta bilden". Precis när man ska trycka på knappen så rör dom på sig, tittar bort ett ögonblick eller ska klia sig. Skrikandes

Fina var dom iallafall! Glad