Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 597 ggr
texasmamma
0

(M) Variationsförsök

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och mycke' tur förstås. Bilderna är tagna i dag och rent tekniskt är det väl lite si och så.

Nr 1. Gräshoppan satt på fönstret vid porten, (tagen med telefonen)

texasmamma
0

Nr 2. En flygande trollslända. Det blåste rätt kraftigt och ett blad eller grässtrå svepte förbi linsen

texasmamma
0

Nr 3. En simmande orm

MJAOOO
0

Bild 2 på trollsländan är jätte fin!! Du har fångat en känsla i bilden, magiskt! Synd dock att grässtrået är precis framför sländan, hade det vart lite mer åt vänster skulle bilden blivit klockren.

De andra två bilderna saknar helt magi, tyvärr. Men roligt att du fångade ormen på bild :)

HALLLOJJJ!

Min Flickr

Martin
1

Jag tycker ettan är rolig - hade det inte varit för att fönstret varit så skitigt hade man kunnat tro att den satt på kameralinsen :o)

Tvåan är en surrealistk bild som kanske rent av skulle tjäna på att vara lite luddigare eller lite mer suddig, nu när grässtrået sveper förbi.

Sista bilden är väl häftig för att du lyckats fånga en orm, men som mer än dokumentationsbild tycker jag inte den duger i och med gräset framför ormen. Å andra sidan - jag vet hur snabba de är så bra fångat i alla fall :o)

mvh Martin

texasmamma
0

Jag tycker också att gräshoppan är lite rolig, magskölden ser ut som ett mulligt ansikte. Måste putsa fönstret för där sitter jämt olika sorters småkryp.

Trollsländan blev lite speciell, tänkte först slänga den men den har nåt visst.

Visst är det så Martin när det gäller ormen, vet inte ens om jag sett en simmande nån gång tidigare.

Hann med att ta ett par till på ormen men då hade den hunnit långt bort

texasmamma
0

Trollsländetriss, testade igen tidigare i dag