Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 446 ggr
Jessicahagstrom94
3

(M) Höna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!
skulle vilja ha lite kritik på två bilder nu, om ni vill vara snälla och ge mej det? :D

Jessicahagstrom94
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och denna:

joheck
0

Åhh vilka härliga bilder. Jag fullkomligt älskar den första! Fantastiskt ljus i bilderna.

[SelmaP]
1

Hmm.. den första bilden vara helt okej faktiskt, dock så tycker jag att det mörka där uppe i hörnet, det förstör bilden :/ passar liksom inte in typ.

Den andra bilden var jättebra den också, du fixade det bra där med skärpan också :)

[.Jylle.]
0

Första bilden är helt okej, men lite för mycket luft runt om hönan. Och jag vet inte om jag gillar ljuset eller inte. Annars bra skärpa.
Andra bilden är bättre, hittar inget störande.

Jessicahagstrom94
0

Tack för all kritik! :D

LinaK
0

hihi, tycker verkligen den andra bilden är så charmig Tungan ute Den ser så bestämd ut. Tycker du fick till bakgrunden snyggt på den bilden också plus att det är härligt ljus i hela bilden.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jessicahagstrom94
0

tack! jag gillar också ljuset :D men jag gillar nog ljuset i den första också, den såg mörkare ut här än vad den ska vara tror jag :s eller så är det för att den är mindre här som det ser lite konstigt ut..

[filippa99]
0

Åh gud vilket fint ljus! När och hur tog du så du fick det så bra? :)

Jättefina bilder! :D

Jessicahagstrom94
0

#8 tacktack! :D det var på kvällen för nån vecka sen, så solen var ju på väg ner, sen ställde jag in kameran tills jag blev nöjd! fotar manuellt så jag fick ju krångla lite för att det skulle bli som jag ville! xD satt och väntade på att hönan skulle gå ut i solen som fanns där.

Första bilden;
f/5.6
slutartid/exponeringstid 1/1000 sek
ISO 800

Andra:
f/5.6
slutartid/exponeringstid 1/800
ISO 800

[filippa99]
0

Okej, tack!

Skulle verkligen vilja kunna ta så fina bilder! :)

Jessicahagstrom94
0

#10, och jag som tycker jag är dålig jämfört med dom flesta här, haha! du är säkert duktig du med, det är bara att träna! :D