Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 483 ggr
KlaraTucker
0

Vilken kamera?

Jag undrar vilken kamera ni tycker är bäst! Jag har bara fotat med digitalkameror och mobilen och vill gärna köpa en stystemkamera! Dock så behöver jag en billig som har bra zoom och kan ta kort i rörelse men även fina närkort! :) Någon som har tips!

OBS. Jag söker en som är billig!

<3 www.anglabackenskaniner.weebly.com!! Tips - Fakta - Uppfödning av lejonhuvad kanin! <3

Martin
1

Svårt att säga när man inte vet vad som är "billig" för dig.

Generellt sett är det så att man får vad man betalar för, och det finns absolut bra kameror till ganska låga priser men samtidigt med systemkameror så behövs ett objektiv, och skall man kunna zooma (antar att du menar tele, att kunna fotografera på lite avstånd också) och ta bra närbilder osv så måste man antingen ha olika objektiv (=ju fler ju dyrare) eller ett som kompromissar och kompromisser blir sällan lika bra som ett som är bra på en sak).

Läs runt lite här på forumet, sök på t.ex. "vilken kamera" och liknande så hittar du många trådar med bra info. När du sedan har en liten uppfattning om ungefär vad du vill ha, så kan du gärna ställa fler frågor om det är mer du undrar.

mvh Martin

tove.mcgrath
0

Nikon D3100 använder jag mig av. bättre du sparar ihop till en bra kamera för det är ett köp du aldrig kommer ångra och vill man då ha något bättre är det bara köpa nya objektiv!

tove.mcgrath
0

finns ju "startpaket" då fpr man ju med kamerahus, starobjektiv och väska i vissa ^^ netonnet brukar ha bra och billiga grejer :)

Saaara
0

Den bästa systemkameran jag stött på är Nikon D90. Själv har jag en Nikon D3000 som kostade nästan 3000 kr och den är helt okej med ganska bra bilder.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se