Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 334 ggr
Mig-
1

(H) studio-inspirerade bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej, tänkte om ni kunde komma med konkreta tips vad gäller att göra " en studio" hemmifrån, just nu harjag en svart vägg, en lampa riktad från vänster och och blixt på min nikon D90, vad tycker ni om resultaten?

ska använda bilderna i ett skolprojekt..

förbättringar?

tack på förhand :-)

Mig-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till

Martin
0

Bild ett tycker jag du har fått till ganska bra, möjligen lite kort skärpedjup men fint ansikte i alla fall. Kanske skulle den ljusas upp aningens lite.

Bild två tycker jag känns oskarp, och jag hade beskurit bort det i nedre högra hörnet alternativt målat över det svart (klonat bort det). Hittar inte riktigt skärpan i den bilden och tycker att även den är lite för mörk.

Vad är uppgiften i projektet?

mvh Martin

Moalinn
0

Bild 1 tycker jag är lite störande att titta på på något sätt. Kan vara för att du har kapat tassarna, det är något som saknas liksom. Samtidigt känns kompositionen lite konstig, men ändå inte.

Jag vet inte, det är något som stör mig men jag vet inte vad det är.

Annars är det en fin bild, med ett bra uttryck på katten! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Mig-
0

tack för era svar! har inte redigerat bilderna än, bild två är mest skarp på ansiktet det håller jag med om, och jag har inte klippt dem heller.

det är bild två jag ska ha till mitt projekt, då jag ska fota ansiktet varje vecka/ vanannan under hela terminen höst/vår och sedan göra en film "stillbildsfilm" där man ser hur han och teckningen i ansiktet ändras! så det behöver inte vara perfekta bilder! :)

men somsagt tack för tips och så :)