Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotografera-djur
Läst 665 ggr
bgtommyalm
2012-10-12 15:34
1

Ej för ormfobiker.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår besökte jag en nyöppnad djurpark i avsikt att fotografera lite apor. Små snabba och svarta och alls inte lätta att få "skott" på. Behållningen av besöket blev något helt annat. I anläggningen finns 2 st ca 3.5 meter långa Tigerpyton och jag hade turen att få se när dessa skulle matas. De båda erbjöds varsin död råtta och de behövde inte trugas. Den ena ormen slukade sin råtta ganska kvickt och begav sig sedan mot den andra ormen som knappt hade börjat sin måltid.

När den snabbare ormen gav sig till att stjäla maten bokstavligen ur munnen på den andra så utbröt ett våldsamt slagsmål. Det knyte av ormar som uppstod såg ut att vara en enda orm. Mycket spännande att få se detta på 50 centimeters avstånd. Bilden är tagen innan det ögonblick råttstölden äger rum.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Fridaaaa
2012-10-12 15:37
0

Tyvärr syns inte bilden, itne ens när man klickar på den :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bgtommyalm
2012-10-12 15:46
0

Du har helt rätt och jag begriper inte varför. Har försökt ändra flera gånger men det lyckas inte. När jag försöker lägga in en loknande bild i detta inlägg så går inte det heller verkar det som får texten unknown error

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Lamina
2012-10-12 15:48
0

Det är iFokus. Har varit väldigt krångligt med bilder sen igår verkar det som. Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sarah!
2012-10-12 22:35
0

Jag kan se den, coolt fångatSkrattande PRecis i rätt ögonblick plus att det är 2 ormar, men hu va stora

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Martin
2012-10-13 18:46
0

Jag ser också den. Bra fångat, mycket påpassligt och lite spännande där den andra verkar smyga sig på bakifrån!

mvh Martin

dermot
2012-10-14 15:54
0

Jag ser också den, fint fångat!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

enni
2012-10-14 20:54
0

Wow vilken häftig bild! Dock är jag lite blödig och blir lite förtvivlad när jag ser att musens ligga tass sticker ut som för att desperat få hjälp ;-) iofs skapar det dramatik i bilden, bra jobbat!

enni
2012-10-14 20:55
0

Wow vilken häftig bild! Dock är jag lite blödig och blir lite förtvivlad när jag ser att musens ligga tass sticker ut som för att desperat få hjälp ;-) iofs skapar det dramatik i bilden, bra jobbat!

enni
2012-10-14 20:56
0

Nu blev det visst två inlägg, *suck*, o dessutom ska det stå lilla och inte ligga, haha. Tur att den redan var död :)