Blogg istället för hemsida
Vad tycker ni om att ha en blogg istället för en hemsida? För- och nackdelar.
En nackdel som jag kommer på direkt är ju att en blogg ska helst uppdateras dagligen för att någon ska gå in och kolla och följa den så det blir mer jobb för din del än om du har en hemsida.
En klar fördel är just att om du lyckas hålla din blogg uppdaterad och intressant så får du säkerligen fler besökare än om du hade haft en hemsida.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Gammal tråd, men kan aktualiseras.
För min del så är ju syftet med bloggen eller hemsidan helt avgörande för vad man skall välja.
Säljer man tjänster eller vill profilera sig tror jag man skall satsa på hemsida (och blogg!), men vill man bara dela med sig tror jag man skall blogga. Jag följer 5-6 bloggar (kollar igenom alla någon/några gånger i veckan) men kan inte komma på någon persons hemsida som jag regelbundet (minst en gång i månaden) tittar in på.
mvh Martin
Jag tycker mest det beror på innehållet och upplägget. En blogg är ju ofta annormunda uppbyggd än vad en hemsida är.
En hemsida har ju oftast en förstasida och sedan olika "flikar" eller vad det kan vara. Det står inte jätteofta mycket på förstasidan, bara det mest aktuella. (Kan ju dock finnas undantag.)
En blogg är ju mer att man ju skriver inlägg som lägger sig under varandra. inläggen kommer upp direkt på "förstasidan" tillsammans med ett x antal andra inlägg, t.ex. 10st. Därefter "försvinner" dem och man måste leta upp dem i kategori eller i arkivet. Personligen tycker jag att (vissa) hemsidor är smidigare. ;)
Men det beror ju helt på i vilket syfte man vill ha den. :)
I'm gonna let my little light shine