Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 617 ggr
OlleA
5

(M) Galápagosvråk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Galápagosvråken är en ganska imponerande rovfågel som man ser lite här och var på Galápagosöarna.

OlleA
5

Den är lika orädd som de andra djuren på öarna och lätt att komma nära.

OlleA
8

Här är den i närporträtt.

Hanna
0

Wow, vilka bilder Olle!

Jag som älskar fåglar blir lite lätt avundsjuk! Skrattande

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

OlleA
0

Tack HappyLucky! :)

Olle

Martin
0

Dom där klorna och näbben skulle man ju inte vilja bråka med! :o)

Härliga bilder, tvåan blir favoriten. Och jag skall nog börja spara pengar i en sparbössa till en resa till det där stället. Vilka bilder och upplevelser du fått med dig hem!

mvh Martin

IdaL
0

Helt underbara bilder Olle! Särskilt första bilden, mycket vackert med solen som strilar genom vingarna på vråken. Mycket bra bilder på en vacker och respektgivande fågel.

Tycker du ska förstora ett helt kollage av dina bilder från din resa och hänga över soffan så alla besökande kan se dina mästerverk!

Jag är även nyfiken på var du varit och samt vad du använder för utrustning?

OlleA
0

Tack ska ni ha! Tyvärr har jag sällan några besökare hemma, så något kollage över soffan blir det nog inte. Däremot kommer jag säkert att hålla bildföredrag i flera föreningar.

Galápagosöarna ligger i Stilla Havet, 100 mil utanför landet Ecuador i Sydamerika. Mitt under ekvatorn, men eftersom det alltid blåser blir värmen inte särskilt besvärande. Det är ett riktigt drömresmål för alla naturintresserade, inte minst för att djuren är så orädda. Man får absolut inte röra djuren, helst ska man inte gå närmare än två meter. Detta har lett till att de flesta djur inte bryr sig det minsta när det kommer folk och hälsar på. Tyvärr är det inte något billigt resmål, smakar det så kostar det. Min resa bestod först av två veckors rundresa i Ecuador på fastlandet (med mer inriktning på folk och kultur än natur) och sedan en vecka på Galápagosöarna. Under Galápagosveckan bodde jag på en båt som åkte mellan öarna på nätterna så att jag kunde vara i land på olika öar på dagarna. Min utrustning består av en Canon EOS 7D med ett Sigma 18-200 som standardobjektiv. Under resan behövde jag sällan använda något annat, även om jag också hade med mig min Tokina 80-400 och min Canon 60 mm macro.

Olle

Sarah!
0

Ååh va roligt! drömresaOskyldig

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

joheck
0

Kanon bilder på en mycket vacker fågel!

OlleA
0

Tack för era kommentarer! :)