Hot. Vackert ljus och bra placering av hunden. Dock känns det som att huvudet är lite oskarpt.
Hot or Not?
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
HOT
Fin action bild med bra skärpa och fin bakgrund.
Väldigt hårda skuggor tyvärr, vilket gör att ansiktet blir väldigt underexponerat på vissa ställen. Jag hade nog även beskärt den lite hårdare så man nästan bara har de gula löven som bakgrund och att hunden är en aningen mer till höger.
HOT or NOT
mvh Essberg
Essberg.blogg.se
Hot! Bra ljus och skärpa. gillar att fölen inte är centrerade.
Hot or Not?
Hot. Gillar skärpan och hundens nyfikna blick. Dock tycker jag att det är lite synd att ena örat är lite kapat.
Hot or Not?
Hot! Jätte härlig bild, men bra skärpa på dom ljuvliga ögonen
Hot eller Not?
// Nadja
**NOT
**Tycker den bilden du la upp sist var bättre (även fast det typ är samma bild?!), men tycker ändå not, tråkigt att den är så centrerad, hade velat ha hunden mer åt höger och mer luft åt vänster, dit hen lutar huvudet. Hade även velat ha mycket mer kontraster för att få mer liv i bilden och anntingen beskärt den hårdare lite mer under hakan och just övanför ögonen, eller ha med hela hunden.
HOT or NOT
mvh Essberg
Essberg.blogg.se
Hot. Fin bild, vilken kul idè med spegelbilderna. Dock är den vita hunden lite överexponerad.
Hot or Not?
#19 vad sjutton är det där för djur? :o
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#20 Hyena kanske? Ingen aning xd
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#21 en väldigt björnlik hyena xd haha söt var den i alla fall :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#20 Det är en Hyena :)
#23 är det det? :o såg ut som en björn korsad med en hyena typ haha ^^ fin bild iaf :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#24 Yes, Fläckig Hyena heter arten. Tack :)
Not
Du är inte i samma höjd som hunden vilket jag tycker är viktigt vid porträtt bilder. det blir för ljust ovanpå huvudet.
Hot or Not?
Hot!
Jätte fin kanin och den sitter så otroligt snyggt, dock lite tråkigt att du inte fyllt upp studsmattan med massa löv så man inte såg att den satt på en studsmatta det hade varit kul ;) men jag tycker endå det är en bra kaninbild ;)
Studiobild på Alice Hot or not?
Not. Känns som att det är mer fokus på rekvisitan än på djuret.
Men fina färger och bra skärpa. :)
Hot or Not?
Not
Lite för suddig, hade gärna velat ha bättre skärpa på kaninens ansikte. Annars en jätte härlig bild! :)
Hot, men lite not! det var cool att du fick just den studnen på bilden men dt skulle nog vara bättre om du beskörde den lite mer :)
Hot or not? (jag vet att bilden e lite sne)
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Not. Fokuset ligger på blomman och bilden är sne.
Hot or Not?
Not, men lite Hot…
Not för att hinder är skarpare än hunden, tycker jag, o för att bakgrunden är lite störande o bilden är lite för mörk. Hade gärna haft lite mer fokus på hunden.
Hot för att du lyckades fånga den lilla sötis hunden precis i rätt tillfälle! Det är väldigt skickligt gjort må jag säga! :)
#58 Hot! - Kompineringen är bra, dvs att du fått med hunden bra, i mitten av bilden och dessutom inte kapat av så mycket på den. Jag hade dock velat ha med hela tassen. Du har dessutom fått stigen på "rätt" plats. Färgerna är härliga och hundens uttryck gillar jag. Söt hund!
Hot or not?
I'm gonna let my little light shine
Not. Gillar inte att du har kapat tassarna och huvudet och att
bakrunden är överexponerad.
Hot or Not?
Hot och not.
Not - Jag tycker hunden skulle varit mer till vänster, på så sätt skulle man fått nyfikenheten att stiga och undra: "Vad tittar hunden på?". Även himeln är övenexponerad för min smak, vet dock att det är svågt med gråmulna dagar som hösten erbjuder.
Hot - Bra skärpa, fina färgen i nedre delen av bilden. Gillar hur gräset där bakom "glöder". Jättefin hund! :D
Kanske kan du beskära bilden så inte lika mycket av himeln kommer med?(Bara ett förslag)
Hot or not?
Not. Bilden är för mörk för min smak, sen gillar jag inte att den
är så tajt beskärd så att du inte har fått men hela huvudet och
tassarna. Skulle också vilja att hundarna kollade in i kameran.
Men du har fått till bra skärpa, och hundarna är jättesöta :)
#69, men kanierna har ju ögenen så xP
Hmm, Lite blandade tyck och tänk i denna bild. Men Hot får det bli.=)
Mycket fint ljus och hundarna (iallafall en) kollar in i kameran. =)
Det enda som jag hade vela ändra på är att se hela den "Gråa" hunden. Och inte skärt av rumpan.=)
Super fin bild endå.=)
Hot or Not?
Tyvärr not. Jag tycker inte det är en särskillt bra bild rent teknikmässigt, gillar inte den skarpa blixten eller att man bara ser en hand. Jag skulle velat backa bilden så man fick med hela hunden och hela människan som handen tillhör. Då skulle man fått en härligare känsla i bilden.
Dock gillar jag hundens uttryck, den ser jätteglad ut och det är hur sött som helst ju. :'D
Hot or Not?
HOT, hot, hot! Det enda som jag stör mig på är att du kapat av tassarna, AJABAJA!
Annars är det en kalasbild enligt mig. Hunden är bra placerad i bilden, bra bakgrund, bra skärpa och hunden tittar lite förbi kameran vilket jag gillar här. Lite överexponerat i mitten av huvudet men inget jättestörande. Bra jobbat!
Hot or Not?
Hot! Verkligen superfin bild. Färgerna och skärpan sitter perfekt.
Stör mig lite på blomman i ena hörnet, men annars är det en
kanonbild! :)
Hot or Not?
Hot! älskar ljuset och fokusen. Synd bara med lite avkapande tassarna. Annars en KANON bild!=D
Hot or Not?
#82 Hot! Gillar komponeringen, ljuset, skärpan, färgerna. Det enda som jag kan säga som kritik är att jag tycker du ska komma ner mer och ta bilden. Ta bilden från hundens ögonnivå så det blir som att en lika stor varelse ner på den, då ger det mer effekt!
Hot or Not?
Hot! Gillar Hur du placerat hunden och att hela hunden är med. Fokusen är också bra =) Jag skulle dock önskat lite mer färg i bilden.
Hot or Not?
HOT!=D Älskar hela bilden! Inget negativt med den bilden inte.;)
Hot or Not?
Attans att jag inte kan lägga upp bilder i inlägg!!! De flesta är jättefina. Hade varit kul att lägga upp en och få lite kritik… :/
#89 fast är ju djurfoto ifokus… xd
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Det står INGENTING om att man bara måste lägga upp bilder på djur… är det så så måste man ju skriva det när man startar en ny lek tråd….
nej men jag tänkte att det är ju djurfoto (vet att det vart någon sådan "regel" i tiidigare trådar), och då borde det väl vara på djur?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Hot. Väldigt fin skärpa och ljus. Dock så är bakrunden lite rörig. Sen skulle jag vilja se lite mer kontraster.
Hot or Not?
önska att jag kunnat ladda upp bilder men det funkar inte!!!! ååå ireterrande…..
den där bilden va svår för det är fint fokus på ögonen och en fin hund men jag måste nog ändå säga not för bakgrunden känns ganska störig med alla strån och det gör smutset och grässtrået på hunden också, jag skulle nog beskärt hunden lite mer åt vänster också så den är mer centralt placerad i en sån här typ av bild
hot or not?
mvh Alexandra
Hot! Jättefin bild, ren bakgrund, fina färger, bra skärpa och självklart en söt hund :)
Hot or Not?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Riktigt fin bild! Gillar att gräset är "ivägen" . Den känns som att hunden är busig.=)
Hot or Not?
Ja just det, Det glömde jag. Förlåt, Du får ett HOT!=D
Hot, härlig känsla i bilden. Lugnt och harmoniskt på något sätt. Härliga färger och väldigt söt vovve
Synd bara att man inte ser hundens fina ögon (men inte lätt med hundar som har mycket hår i ansiktet, men hade varit kul med en liiiiten blick från ett öga) Men jag gillar bilden.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Hot! Jätte fin bild, med ett underbart uttryck hos hunden! Hade dock önkskat att man såg framtassarna och den allra sista pälsen på ena örat!
Hot eller not?
// Nadja
Hot! - Gillar färgen, konstasten. Skärpan är bra, ligger på ögonen och så. Liite överexponerat på tassarna men jag gillar att du inte klippt av något på katten. Jag skulle gärna skurit bilden lite tätare för extra effekt på ögonen, så man ser dem bättre. :) Riktigt söt katt, härlig teckning! ^^
Hot or Not
Hot. Fina färger och bra placering av djuret.
Dock känns den lite suddig och bakrunden är lite rörig.
Hot or Not?
Hot.
Fin placering och skärpa, ger en varm härlig höstkänsla!
Hot or not?
#134, Hot, motivet och bakgrunden är helhärlig! Har några "förbättringspunkter" dock; jag tycker ljuset är väldigt tråkigt, det skulle enkelt kunna redigeras upp med starkare kontraster, starkare och varmare färger samt gärna lite vinjettering. Skulle också vilja ha mer fokus på ugglans ögon, hela ansiktet är ganska mörkt och så är jag inte alls förtjust i den kvadratiska beskurningen. Men som sagt, helhetsintrycket är hot! 
#138 HOT, snygga skarpa färger. Tycker det är svårt att ta snygga humlebilder som är på avstånd, men du har verkligen lyckats. Gulligt att humlan är alldeles gul av pollinering. Snygg bild! Det enda jag är osäker på är om den skulle ha beskurits lite annorlunda så man får bort lite av den nååågot pyttelite störande bakgrunden. Fast endå gör det bilden lite spännande då det känns som att man är i en trädgård och fotar, aja struntsamma bilden är hot i vilket fall som helst.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Not bilden är mörk, bakunden oc staketet stör och jag hade önskat att hästen inte lyft på huvudet sådär, men annars var hästen söt :)
Tanken bakom min bild e att man ska konsentrera sig på mossan men jag tyckte att det var lite collt med benen så:
Hot or Not?
Mvh Sarah
#143 det var lixom meningen ;)
Mvh Sarah
#145 nej det är ju klart :) Försökte förklara vrf jag fotade så ovan bilden men lyckades inte
#145 Not, bilden är lite förhårt skuren dvs. jag hade velat ha lite mera luft omkring huvudet, annars var färgerna och hunden riktig sööt
Hot or Not? (bilden är redigerad som ni ser)
Mvh Sarah
#146 Den är inte beskuren alls, den är spontantagen ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hot. Väldigt fin bild. Mjuka behagliga färger och bra placering av djuret.
Dock skulle jag helst vilja se mer skärpa på ögonen.
Hot or Not?
Hot. Svårt att säga exakt varför jag gillar bilden. MEn det är super charmig.=) Färgerna är också bra. =) Det enda sför mej som jag tycker är fel är att ögonen inte syns.;) Men det gör inget.=)
Hot or Not?
not
För rörig bakgrund, väldigt mörk och bilden är faktiskt rätt tråkig.. men söt hund :) (bilden är vänd, öronen ska peka åt vänster)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Not. Man ser inte mkt av hunden, det känns om att bilden inte är genomtänkt.
Till det bra i bilden så tycker jag att det är bra ljus, Väldigt charmig bild trots att man inte ser så mycket. =)
Hot or Not?
#165: NOT! Tycker att det vore finare om man fotade framifrån så hela ansiktet är med, sen är bakgrunden till vänster väldigt rörig med den svarta saken och det gula huset. Annars är det bra fokus och jättesöt katt. 
HOT or NOT? Jag vet att ''copright'' stavas copyright, men orkar inte fixa det nu. Så var snälla och fokusera mer på bilden än texten! 
HOT! Bra fokus på katten och bra ljus. Fint att ögonen är upplysta och det gör bilden mer verklig att det är lite skugga på det vänstra ögat. Fint att det är skugga från bladen på katten.
(Det var inte meningen att bilden skulle bli fin, ville bara fotobomba min valp precis när jag hade köpt henne :P Den är också tagen med en 5.2 megapixel mobil)
HOT or NOT?
Hot och not, inte så mkt färger, men som sagt du har ju mobilkamera och jaa… men urgullig huund iaf
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
170# tror du ska ta min va? ;)
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#171 bTror vi råkade skicka samtiodigt. Föreslår att nästa får ta båda. :-)
Jag kan ta din nu :P
Urgullig marsvin, svinsöt, HOT!
HOT! Älskar verkigen hela bilden! Och jätte söt katt!=D
Hot or Not?
(Bilden är knäppt med ett 35mm objektiv. så därför är den inte inzoomad.;) Hoppas i kan bortse ifrån det)
Hot och not. Gillar inte att bilden är överexponerad och sådär grå om du förstår vad jag menar. Dock gillar jag kompositionen. Gillar placeringen, att hunden tittar ut ur bilden. Jag hade nog valt att sänka skärningspunkten ytterligare dock. Men helt klart en godkänd bild så det får väl bli mer hot än not! :'D
Hot or Not?
Hot. Bra skärpa och placering. Hade velat ha liite mer luft ovanför och under hunden, samt mer kontrast. Men om man ser på helheten är det en väldigt fin bild :)
Hot or not?
#191 HOT! Jag gillar denna bilden, men jag tycker att det r mer fokus på bilen än på lejonet. Men jag tycker det är en jättefin bild, och att det kommer ett annat lejon där bakom. Sen stör jag mig faktiskt inte på bilarna, kanske de längst bak för där är det lite rörigt. Men jättefin bild som sagt. 
HOT or NOT?
HOT! Älskar uttrycket i bilden och hur manen på hästen hänger snett ner över ögonen, och även att man ser texten på grimman så tydligt! Är lite störd av den stora stenen vid sidan dock, men annars supercool bild!
HOT or NOT? (jag vet att jag alltid bara bombar med hästbilder, men jag har inga bilder där det inte finns en häst med i xD)
Not/Hot Gillar skärpa och ljuset. men jag skulle vela se mer av huvudet på hästen. Hmm, Svårt val.;) Men det blir nor ett hot iallafall.=) Jag ser mer bra saker än dårliga.;)
Hot or Not?
Oj. Råkade svara på fel bild. Så hoppa över min.;)
#196 Men då kan du ju svara på min istället :D!!
Okej. Då gör jag det nu!=D
ett hot för att jag gillar skärpan och färgerna. Men jag gillar inte huset i bakrunden och att du har klippt av manen som blåst upp.;) Annars gillar jag hela bilden! Riktigt bra foto enligt mej. =D
Hot!
Jag gillar utrycket i hundens ögon och att det vita nästan lyster mot den grå bergväggen.
Hot or Not??
// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus
Hot men ändå lite Not.
Hot: Du har en bra skärpa på djuren, och du har fångat dem bra på bild. De är riktigt gulliga när de står på två ben!
Not: Bakgrunden är ganska rörig, och det är en sämre skärpa på det högra djuret. Tråkit ljus, och djuren är lite långt bort från kameran.
Annars bra!
Hot or Not?
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
/Agnes & Långöronen♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Dags för ny tråd?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Hot, motivet är så rasande häftigt så jag storknar. Men jag gillar inte kvalitén, färgerna känns både för skarpa och samtidigt dassiga på vissa ställen. Skulle även vilja ha en lägre vinkel och lite mer himmel för att balansera upp den långa förgrunden. :)
Jag startar en ny tråd, den här börjar ju som sagt bli väldigt lång. :]
Kan ju dock vara smart att länka till nästa tråd, haha! ;): HÄR HITTAR NI DEN! 
….