Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettövrigt
Läst 400 ggr
diesel92
0

Vilken storlek?

Nu har jag lite bråttom, ska göra en "vinnartavla" till en tjej men det är så svårt att få exakta storlekar då det ofta blir för låg upplösning. Någon som har förslag på vilken storlek man ska göra dem i i tex photofiltre (eller annat program) för att få rätt till tex en 20x30 cm eller 30x40 (tror det är 30x40). Kommer ev beställa på fuji eller crimson.

Fuji har en tendens att beskära bilderna efter egen smak så ibland kan det bli fel vilket det absolut inte får bli.

Alibi
0

Hur menar du? Vill du ha antalet pixlar för 30x40 eller hur menar du? :)

I'm gonna let my little light shine

diesel92
0

1#: ja det var på ett ungefär. Tidigare har fuji krånglat för mig då det blivit för lågupplöst m.m. Men nu har jag gjort det betydligt större och ska beställa från crimson. Fuji kan aldrig ge exakta mått utan beskär efter get bevåg

Martin
0

Jag tog och skapade en ny bild i Photoshop och valde att den skulle vara 40x30 cm.

Sedan öppnade jag image - image size och då kan man se pixelstorleken där också.

850 x 1134 = 29,99 x 40,01 cm.

Gör man samma med 20 x 30 så får man:

567 x 850 = 20,00 x 29,99 cm

Det kan nog vara något att utgå från. Sen gäller det väl pixeltäthet osv också vid utskrifter - det är inte riktigt så enkelt som att bara ändra storleken men det är jag för dålig på så jag lämnar den biten till någon annan.

mvh Martin