Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 492 ggr
OlleA
3

(M) Råget i snö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är bäst att ha koll på läget på väg till matplatsen.

OlleA
9
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon poserar snällt för fotografen.

Hanna
0

Sista bilden är jättefin Olle! Glad

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

OlleA
0

Tack HappyLucky! Glad

Olle

Zakaraa
1

Jag hade önskat att du fick med oskärpa i bakgrunden så att rådjuret framhävdes mer, de är otroligt snygga såhär i vintertid :)

Bild två gillar jag starkt, riktigt snyggt placerat och bra uttryck

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Martin
1

#1 är ett kanonporträtt av rådjuret - ser nästan ut att vara i vildaste skogen. kanske lite mörkt men det ser ju ut att vara solnedgång och den här årstiden är mörk - skulle varit fint med lite ljusare bild och lite vitare snö. Men som sagt, man kan ju inte boka tid med rådjuren utan de kommer ju fram när de vill och ofta i gryning och skymning. Men jäkligt fint porträtt - och nära har du kommit också!

mvh Martin

Alibi
1

Sista bilden är underbar! Ljuset faller riktigt fint och jag blir avundsjuk på fototillfället. Mycket bra!

I'm gonna let my little light shine

OlleA
0

Tack för era kommentarer! Att bakgrunden bör vara mer oskarp har jag hört förr om mina rådjursbilder - och när den är oskarp, vill folk ofta ha mer miljö i bilden. Själv visar jag helst djuret i sin miljö, men i bild 1 är jag inte riktigt nöjd med den ljusa björkstammen bakom djurets ända. Den hade jag hellre velat ha i skugga. Men Martin har helt rätt i att man inte kan boka tid med rådjuren och placera dem där man vill.

Olle

CarolinePettersson
0

jag älskar bild nummer 2. Önskar man själv hade något eget rådjurställe. Älskar att fotografera vilda djur.
Underbart ljus och skärpa.

OlleA
0

Tack Caroline! :)

Olle