Oj! Den sista får du ta och rama in! 
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Håller med #3. Den sista var galet fin! Helt klart min favorit i alla fall ;)
.
Tack ska ni ha! :)
Olle
Wow, den sista är ju fenomenal.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Fantastiskt! Vad använder du för objektiv när du tar dessa bilder och har du något gömsle? :)
----------------------
• Marielle Foto
Tack för era kommentarer! Jag har ett mycket speciellt gömsle, nämligen mitt hus. :) Jag har nämligen förmånen att bo vid en gård mitt ute i skogen, där de vilda djuren smyger omkring runt knutarna. På vintern bjuder jag hit dem genom att lägga ut mat till dem. Redan på hösten börjar jag lägga ut äpplen till rådjuren, för att de ska vänja sig vid att det finns mat här. Då blir de alltmer orädda, och nu kan jag ofta sitta vid mitt öppna fönster med 2-3 rådjur (ibland fler) på ca 8-10 meters håll. Då använder jag min allroundzoom, Sigma 18-200, när jag fotograferar dem. Mitt supertele (Tokina 80-400) som jag använder när jag smyger på rådjur på sommaren, behöver jag mycket sällan ta till nu. För ett par år sedan hade jag också en älgko med sin kalv som var framme och åt äpplen. Dem har jag inte sett i år, men vem vet - det skulle vara spännande om älgarna hittade hit igen! Däremot brukar ett par harar komma på nätterna, men än vågar de sig inte fram i dagsljus. Och så har jag förstås fåglar av alla tänkbara slag, som får solrosfrön, jordnötter, julkärvar, energiblock, talgbollar samt ett par stycken ren talg som jag har fått av min hyresvärd som slaktade ett par grisar innan julen. Det är roligt med liv och rörelse runt huset! :)
Olle
Visst är det härligt att se dom vilda djuren på nära håll. Jag har ett gömsle uppe vid skogen där vi lägger ut kross och ensilage. Vill inte lägga ut det vid vårt hus då vi har en massa hundar. Men dom kommer smygande nattetid ändå och norpar åt sej fågelfrön på backen.
Tack Doglovers för kommentaren! Jag kan meddela att älgarna inte är långt borta. Idag såg jag spår ca 100 meter från huset, så det är nog bara en tidsfråga innan de hittar till matplatsen.
Olle
Ha kameran bredd😃 Min grabb hade en 4 taggare i trädgården på julaftonen. Men jag hade inte uid att sticka över och ta någon bild på den.