Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 711 ggr
OlleA
1

(M) Dagens rådjur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den lilla ungbocken gör egna upptäcksfärder i vinterlandskapet…

OlleA
2

…men återvänder alltid till sin mamma.

OlleA
5

Ett porträtt på mamman i solen.

monstermash
0

#2 Jättefint porträtt!

OlleA
0

Tack Monstermash! :)

Olle

Jessicahagstrom94
0

#2 är helt underbar! åh vad jag vill fota rådjur på nära håll när jag ser alla dina mysiga bilder på dem :D här får man aldrig se såna härliga djur..

tycker ljuset är jättefint i alla bilderna :) du har lyckats riktigt bra!

OlleA
0

Tack Jessica! Ja, det gäller att passa på när ljuset är rätt. Egentligen är det bara två dagar hittils i vinter som jag har varit hemma med rådjuren i full sol. Då har kameran gått varm, för rådjuren är framme på och omkring matplatsen nästan hela tiden. Nu har snön regnat bort och det är mörkt och tråkigt igen. Hoppas att vintern snart kommer tillbaka!

Olle

Jessicahagstrom94
0

#6 Ja det har varit snålt med sol här också.. och när det väl är sol finns det ändå inga roliga djur för mig att fota, du har tur du!

Pudelbus
0

Otroligt vackert!

[Confiance]
0

Jättevackra bilder, rådjur är så fridfulla!

Vilken kamera å objektiv använder du till att fota rådjuren? :)

OlleA
0

Tack för era kommentarer! Vad jag använder för kamera och objektiv är en ganska vanlig fråga här, men jag får väl skriva det igen: Jag har en Canon EOS 7D med ett Sigma 18-200 som huvudobjektiv. Nu på vintern, när rådjuren kommer ganska nära vid matplatsen, behöver jag sällan använda något annat. På sommaren däremot, när jag smyger i buskarna och oftast har mycket längre avstånd, använder jag ett Tokina 80-400 på ett enbent stativ.

Olle

[Confiance]
0

Okej tack för svar! :)