(H) Katten Alice
Hej!
Skulle vilja ha lite kritik på denna bilden som jag tog igår på min lilla katt Alice. Jag la helt enkelt en filt i min säng och sen fick Alice hoppa upp på den.
Nikon D90 & Nikkor 50mm f/1.8
f/14 - 1/125 - ISO 100
Ljussättning: Studioblixt med paraply
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag är inte så duktig på att sätta kritik, men helt underbar bild med bra skärpa och bra ljus. :) Och desutom underbart fin katt. Kan inte säga så mycket negativt om bilden alls. 
Jag måste fråga vad kameran du har kostade? En Nikon D90 är mer än en bra kamera :)
Jättefin bild och supersöt katt
Jag ser inget som är netgativt med den bilden!
#1-2 Tack så mycket! :) Min D90 kostade nog ca. 6-7000 kr skulle jag tro, men då var modellen ny så den har gått ner asevärt mycket i pris. Skulle dock rekommendera dig att inte lägga för stor vikt på kameran, lägg hellre pengarna på ett bättre objektiv i så fall. Men givetvis så måste man uppdatera sig i kamera när man växt ur sin gamla.
#3 Tack så mycket! :) Ja, hon är ett riktigt charmtroll min lilla katt! 
Mvh. Ida Lundahl
#4 Okej. :) Jag har redan en canon EOS 550D som jag är nöjd med. Men jag ska skaffa ett bra objektiv till den. :)
#5 Låter som en bra idé, lycka til med objektiv valet
vet hur svårt det är 
Mvh. Ida Lundahl
#6 hahah tack så mycket. Jadu jag har letat ett tag. Nu gäller det bara att välja det rätta. 
Jag skulle vilja ha liiite mer luft i nederkanten av bilden. Fokuset ligger perfekt tycker jag, ögonens mönster syns tydligt.
Hade väl också(personligen) velat att katten la ner svansen på sängen(?)
Kan inte hitta hur stor bländaröppning du haft men jag hade nog haft lite större bländardjup för även om bilden är skarp och bra känns det som att kattens kropp försvinner liite.
Allt som allt tycker jag det är en pangbild. :)
I'm gonna let my little light shine