Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 400 ggr
Frida B
2

(H) Tofsvipa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

skulle vilja ha hård kritik på denna bilden :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Martin
0

Svårt. I det lilla formatet, som den är postad i inlägget tycker jag den ser bra ut. Tycker inte riktigt den gör sig i svartvitt dock. Men när jag förstorar den så blir det mest blurrigt, och jag tycker den saknar skärpa även på fågeln. Lite synd på kvisten som sticker in mot bröstet, hade du haft möjlighet att flytta dig något litet till vänster så hade du sluppit den.

Annars tycker jag fågeln är bra placerad. Såklart svårt, men jag hade nog velat att den tittade in i bilden istället för ut från bilden.

Sist, men inte minst. Det ser ut att vara en sidensvans, i vart fall ingen tofsvipa. :o)

mvh Martin

Mari
0

Jag håller med Martin här men jag gillar hur sidensvansen kikar ut ur bilden.

Något annat som jag tänker på är att bakgrunden borde ha varit renare, kanske helt vit utan träd där bakom - då tror jag att bilden hade gjort sig bättre som sv/v.

Tycker du fått en lite kaxig bild på fågeln Skrattande

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Alibi
0

Håller i stora drag med Martin i #1 men för att lägga till så stör det lig lite att det kommer en liten pinne framför fågeln. Givetvis svårt det också eftersom man inte kan ta bort den innan man tar bilden men vill man kan man ju försöka klona bort den i något behandlingsprogram. Om man vill, det är ju en smaksak. Glad

I'm gonna let my little light shine

Frida B
0

okej, tack för kritik :)

#1 haha jaha, har alltid haft problem med namnen på dom fåglarna :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)