Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 404 ggr
Ztirf
0

(L) Ren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SKulle gärna vilja höra lätt kritik på denna, vad kan jag förbättra med mitt fotande? Vad ska jag tänka på? :)

IdaL
1

Oj! Va roligt att fotografera renar, det är fina djur och dom ser man inte speciellt ofta, särskilt inte här nere i skåne Flört

Jag tycker du lyckats väldigt bra med exponeringen och bakgrunden är fri från störande objekt, skulle kanske önska att hö-högen inte var där men det är svårt att styra över. Kanske önskar lite lite ljusare och ett lager kontrast på för att få perfekt ljus, men det är lätt att se det i efterhand.

Jag tycker dock att den är lite tight beskuren, jag skulle önska mer luft framför och ovanför renen. Just nu är den bra placerad i vänstra hörnet men det känns som om den är påväg att gå ur bilden. Nästa gång skulle jag tipsa om att du zoomar ut lite eller alt. tar två små steg bakåt så får du in mer luft i bilden.

Skärpan känns inte helt 100 dock det hade gått och lösa genom att höja ISO och på så vis kunna ha en kortare slutartid.

I övrigt bra jobbat, keep up the good work! Skrattande

Ztirf
0

Ja det är väldigt kul att ha möjlighet till att fotografera renar! Eftersom jag bor i norra norrland så ser man dom nästan hela tiden.. Det är inte alltid frid och fröjd då dom mer än gärna äter upp ens rabatter.. :P

Nu har jag inte fotograferat alltför länge, bara i ca 2 år, så det är kul att få kritik och även så att man kan utvecklas och jobba på att hela tiden bli bättre!

Tack för den bra kritiken! :D