Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 357 ggr
Änglakatten
3

(H) Ragdoll

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag tänkte börja ta med lite nya bakgrunder till utställningarna jag fotar på, så testade jag lite snabbt igår hemma med en bakgrund jag inte använt tidigare.

Och eftersom jag jobbat som professionell fotograf i många år så kan jag väl välja hård kritik för att röra om i grytan lite? :D

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

IdaL
0

Åh så fin ragdoll du har! Skrattande

Jag tycker bilden är bra och kompositionen är också bra. Hade dock önskat att ögonen va mer framträdande och i fokus eftersom ragdoll just har så fantastiska ögon. Pälsen där fram är nästan lite lite överexponerad, nästa gång så testa ev. exponeringskomposition för att justera lite i exponeringen , men jag vet själv hur svårt det är just eftersom man inte vill underexponera det mörka i katten heller.

I övrigt tycker jag det är en bra bild, ska jag påpeka något annat så kanske det skulle vara lite lite mer luft i ovankant så att katten får mer "space" i bilden.

Bra jobbat tycker jag!

Sen lite OT: Vad är det för bakgrund och var har du köpt den? Är nämligen själv på jakt efter en bakgrund så är lite intresserad!

Änglakatten
0

#1 Tack :) Ja jag är medveten om ögonen, använde inte blixt på denna bild utan bara moddeleringsljuset på blixten och F 1.8, 1/80 så det var ren tur att den blev så pass skarp som den blev :D

Överexponeringen ser inte jag alls faktiskt, så det är nog din skärm som visar annorlunda skulle jag tro.
Edit: Jag fotar manuellt och har därför ingen användning för exponeringskompensation :)

Bakgrunden är ett vanligt satängtyg ifrån tygaffären :)
Ville ha lite melerad bakgrund, men inte färgmelerad utan bara ljusmelerad.

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

IdaL
0

#1 Det förklarar ju att det inte blev någon fokus direkt på ögonen Glad Det var väldigt bra jobbat med skärpan om du bara hade 1/80 i slutartid måste jag säga.