Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 482 ggr
Peak303
3

(H) 2 kaninbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha kritik på dessa 2 bilder. Båda är fotograferade med Nikon D90 och Nikkor 50mm f/1.8.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Peak303
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild nummer 2 :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Frida B
0

Båda bilderna är riktigt fina! stör mig dock lite på det suddiga i bild 1, annars är båda riktigt bra!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Alibi
0

Jag tycker båda bilderna har bra färg och skärpa. Jag kan tycka att stenen vid kaninens baktass är lite jobbig men det spelar liksom ingen roll för det är en så söt kaninunge, haha!

Bra jobbat!

I'm gonna let my little light shine

EbbaMunther
0

Gud vilka fina bilder :)

http://bunnyjump.blogg.se

iwannabecool
0

jag är fullkommligt kär i den första Kyss

Men jag har en liten fråga : vad heter, och vart laddade du ner texten som ditt namn står i ? :)

förlåt för lite OT men Obestämd

joheck
0

Älskar dom! Den första: jag smälter <3

Martin
0

Bild 1: Jag tycker att C-loggan förstör mycket av bilden eftersom att man ser att det inte bara är bokehn som gör oskärpan/det suddiga och blicken dras lite ditåt. Jag kan förstå att man vill märka sina bilder men jag tycker att tre ställen och framförallt den blaffiga C-loggan förstör mer än de tillför, men om jag skall försöka hålla mig till resten av bilden så har du fångat kaninungen (?) bra. Lite synd att skärpan börjar redan lite innan kaninen - på sidan av trappsteget är där ett skarpt parti som fångar lite onödig uppmärksamhet - jag tycker det hade räckt om skärpan började precis efter den biten istället - men jag förstår också att det inte är lätt att hitta exakt rätt skärpedjup, och det gäller väl att passa på medan kaninen sitter stilla dessutom :o)

Bild 2: Bra fångat med både glimten i ögat och att man ser bakgrunden som speglar sig, ser ut lite som en cityskyline vilket jag gillar! Bra skärpa och varma fina färger. Även här stör C-loggan även om en den inte känns lika framträdande. Jag skulle dock inte vilja ha ögat så centrerat som det är, jag skulle testa en annan komposition. Kanske lite snedare fotograferat från vänster så att ögat hamnar högre upp och längre till höger, eller också ögat längre åt vänster. Kanske en smaksak - men bilden känns platt med ögat mitt i.

mvh Martin