Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 402 ggr
lilla jag
2

(H) Hund i hemma studio!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har jort en liten hemma foto studio med en filt som barund och bra ljus och fick till en hel del bra bilder men denna bild älskar jag! Skrattande Tyckte kännslan i bilden blev så stark och fokuset satt där den skulle! Så nu vill jag ha kritik på denna bild är! Tack…

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

lilla jag
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan få kritisera denna bild också :)

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Hallonsmurfen
0

Fina bilder! Men jag tycker att hunden kunde ha varit lite längre ifrån kameran. På den första bilden är hundens huvud vänt åt ena hållet, så ena sidan är mörkare. På båda bilderna är hunden fokuserad på något annat än dig, det hade varit bra om den hade tittat in i kameran, men samtidigt vet jag att det är svårt med ett levande djur som gör som det vill. Det jag tycker är bra är att hunden har ett ben, det var gulligt.

Medarbetare på Pokémon iFokus

kodex
1

Jag tycker att det är mycket stämningsfulla bilder du fått till! Gillar främst den första bilden. Gillar att hunden sitter nära kameran och att en del av ansiktet är mörkt är också jättefint. Ger en häftig dimension till det hela. Motivet är jättegulligt och att hon har ett ben i munnen gör bilden så mycket intressantare att titta på! Det enda man skulle kunna begära är lite skarpare bildermed liiite mer kontrast. Men det är svårt att få till med vilken kamera som helst ;)

Den andra bilden blev lite för ljus för min smak och så driver hundens blick iväg lite för mycket så att lite av känslan försvinner.

kodex
0

Tror också jag hade velat ha lite mer svart på sidorna…att bilden skulle varit avlångare vill säga. Att hundens huvud varit placerat lite mer åt det högra hållet i en sådan bild hade varit snyggt!