Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 566 ggr
Michaela-N
0

(H) Hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna höra allt ni har att säga om denna bild! Skrattande

Jag är nöjd, tänkte bara på att färgerna smälter samman lite i nedre delen av bilden. Hur kan man göra på annat sätt när man fotar vit hund i vit snö?

Alibi
0

Du har gett dig in på Hård Kritik, bara så du vet. Haha.

Hela bilden känns i obaland tyvärr, hittar inget fokus(kanske lite för att bildformatet är så litet, vad vet jag) Sen känns det som att hunden smälter in i snön. Antar att det var ljusfattit när du tagit bilden.

Ser att du har en Nikon D3100 och bara använt ISO 400, testa att höja isot till kanske 1600 eller kanske till och med 3200, vet inte riktigt hur kameran hanterar högt ISOtal men den borde klara det hyffsat tycker jag. I och med det högre ISOtalet kan du höja slutartiden och hunden rör på sig mycket. Bilden verkar lite överexponerad så du kunde gott ha haft kortare exponeringstid (ser att du haft 0.01).

Placeringen på hunden är bra och kontakten med kameran är också bra. Glad

Hoppas det hjälpte något i alla fall!

I'm gonna let my little light shine

Peak303
0

Du har lyckats med att fånga en bra bild på en fin hund. Du har lyckats fånga hundens uppmärksamhet vilket är ett stor plus.

Jag hade dock önskat mer skärpa i bilden och att du hade ljusat upp den en del då jag tycker den känns rätt mörk. Hade även önskat att du skulle använt längre skärpdjup för att även få fokusen på benen på hunden.  :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Michaela-N
0

#1 Tyvärr lider mitt objektiv av bakfokus, därför blir bilderna som de blir… men tack för resten! Ska komma ihåg dem till nästa gång.

#2 Tack!