Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 1188 ggr
CarolinePettersson
2

(M) Dovskovel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kritik motages gärna! Andra gången jag fotograferar med min nya kamera och har fortfarande inte lärt mig snabbt ställa om. 

En Dovskovel i Södermanland

Martin
0

Häftigt ljus på hjorten! Känns som att det är en modell som står på ett bra ställe med fin ljussättning med reflexskärmar och allt - så bra ljus kan man knappast hoppas på i skogen. Ny kamera skrev du - vad har du för kamera nu? Har du använt högt ISO - eller var det så ljust?

Jag tycker inte man kan göra så mycket med bilden för att få den bättre - bra som den är. Trädet till vänster känns naturligt för att skapa lite djup i och med att det ser ut att vara nära till hjorten. Ofta tycker jag att man vill ha lite mer luft runt själv djuret men här tycker jag det blev bra som det blev ändå - känns som en öppen yta som snyggt ramar in hjorten.

Snön på ryggen bidrar till en lugn och fin bild också, och jag är lite förvånad med tanke på dina bilder på bloggen att hjorten ser så pass lugn ut, ser inte ens ut som att den rest svansen som varning.

mvh Martin

Hallonsmurfen
0

Kollade på din blogg, gud vad duktig du är på att fotografera!!

Medarbetare på Pokémon iFokus

CarolinePettersson
0

Jag har precis övergått från Nikon D5000 till en Nikon D7000 så det är lite nya knappar och rattar och inte kommit så långt i handboken, så hade lite problem med fokus bla hittade inte vart man ställde om  till rätt läge så då fegade jag på automatisk då det mer blev som 3d följning- Så besviken på mig själv att jag inte vågade ratta för mycket.

Hade väldigt högt iso 1600, var ganska dunkelt i början men sedan gick han ut i den lilla gläntan där ljuset var bättre och glömde då bort i ren iver att sänka till ett lägre iso tal.  

Fotograferade med mitt 70-300 f 4.5 och  jag hade den inzoomad på 86mm så var ruggigt nära hjorten. Mäktig känsla. Ett tag hade jag den på 4-5m ifrån mig och den struntade fullkomligt i mig och bara fokuserade på hunden. Den gjorde några såkallade utfall mot vår hund, men var otroligt lugn.

Har fortfarande inte kollat igenom alla bilderna så finns säkert bättre, men nöjd än så länge.

Tack så mycket det värmer :)