Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettoff-topic
Läst 468 ggr
Zakaraa
0

Sälja Digitala kopior

Ni som säljer era bilder och säljer i form av Digitala kopior, vat dar ni för en bild?

Jag försöker hitta olika hobbyfotografers hemsidor med pris på digitala kopior men lyckas inge vidare så passar på att fråga här då jag vet att det finns en del som säljer sina bilder på denna sajt :)

Så, vad tar ni i styckepris för en digital kopia?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

IdaL
0

Jag har olika typer av digitala storlekar :) Liten, mellan och stor där liten innebär 772x513px, mellan innebär 1500x996px och stor innebär 2573x1709px. Jag har satt priset liten för 35kr/st, mellan 55kr/st och stor 75kr/st.

Jag har dock precis gjort mina prislista så jag kanske ändrar det lite sen.

Zakaraa
0

#1 Okej då är jag i rätt banor när jag tänker pris då! :)

Tänkte omkring 50kr för en digital kopia men mina bilder är i flesta fall maximal storlek (5184x3456px) så får fundera lite :)

IdaL
0

#2 Jag kan tycka att 50kr för en orginalstor bild är väldans lite! Upp emot en 100kr kan du lätt ta för det men jag förstår dig ändå, man vill kanske inte börja jätte högt men man får tänka på att ju lägre man tar destu svårare blir det att höja sen.

MagArne
0

Du får väl skriva introduktionspris Glad

Sen ska man väl vara tydlig också med om köp av bild även inkluderar rättigheterna till bilden.

Zakaraa
0

#4 introduktionspris?

IdaL
0

Säljer du rättigheterna till bilden så ska priset upp asevärt mycket mer. Mina är bara kopior som får användas i privatbruk och den minsta får användas i mitt namn och hemsida på internet.

Zakaraa
0

#6 det handlar endast om kopior (som rubriken påtalar) då jag inte säljer äganderätten till bilden

IdaL
0

#7 Hoppsan, tänkte inte på rubriken, mitt fel Cool

Zakaraa
0

#8 hehe men det är bra, skulle någon annan undra samma sak som jag så kanske de inte tänker på skillnaden på original och kopia :)