Hundutställlning Visby 30/6
På semestern passade jag på att åka på hundutställning till "Visby". Delar med mig av några av bilderna här. Totalt 4000 hundar under de 4 dagarna, dock var jag bara där en men det var häftigt fast svårt att fota då bakgrunden var rätt rörig.
(Jag är inte så bra på hundraser) Bild n1 är på två hundar som kom i full fart mot mig för att åka hem. Tog den här bilden i farten och blev nöjd med hundarnas uppsyn.

Jättefina bilder, tycker du lyckats bra med både skärpa och bakgrund. gillade nr2 och 5 bäst:)
(på nr1 gissar jag vit herdehund nr2 tibetansk spaniel eller pekinese, nr4 welch corgi? och nr5 ser ut som en whippet:P)
Mvh Anna
Tack så mkt för både berömmet och hjälpen med hundraserna x) Får ta och plugga på lite mer tills nästa gång jag ska iväg.
Kanonfina bilder. Min favorit är ändå nr 5 helt klart.
//Pia

#6 Det finns ju så oerhört många hundraser så amn lär sej nog aldrig allihop iaf..:) Annars kan du ju köpa en katalog, då kan du enkelt kolla på nummerlappen och se i katalogen vad det är för ras, då vet amn ju tom vad hunden man fotar heter mm.:)
anna
Bra bilder. Gillar nr 5 bäst :)

Jättefina bilder! Hade dock velat ha lite mer luft vid nosen på #4 ..
Fina bilder fast dom känns något orangea. Ställde du in vitbalansen nåt?
Bild 1 gissar jag på vit heredehund, bild 2 tibetansk spaniel, bild 3 tax, bild 4 welsh corgi cardigan (?), bild 5 whippet.
Inga fler bilder? gillar att gissa hundraser 
#11 Ang bild3, så är jag säker på att det inte är en tax :)
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
#12 Hur ser du det? möjligtvis att det kan vara en bayersk viltspårhund?
tänkte om ts säger att det är en tax är det nog det, är ju inte så svårt att se att det är en tax pga. den långa kroppen och korta benen. Men då är det ju en fördel att man vet hur en tax ser ut :p
Cavello du har ingen bild på hela hunden?

#11 welsh corgi pembroke tror jag att det är;)
Jag går efter rasstandarden, och är därför mycket tveksam på att det är en tax. Men det är inte omöjligt, svårt o bedömma efter den bilden. Hemma har jag en rasbok, och kan kika i den. Återkommer.
Varma Hälsningar
#14 ja, det är det säkert. ser inte så stor skillnad på dom och orkar inte gå in på nån sida och jämföra :p
#15 Okej.
Det stämmer som #14 sa, det är en welsh corgi pembroke.
Varma Hälsningar
Jätte fina bilder, Cavello. Mer luft bredvid hundarna på bild 1 skulle dock önskas.
Varma Hälsningar
#6 Hade lånat en katalog från en kompis på Gotland men lämnade tillbaka den sedan x/
#12 Japp, har en del bilder på den hunden tror jag. Ska leta fram och ladda upp.
Okay, måste kika på den rasen x) Har en tax hemma dock strävhårig fast hon är mer taxlik med den lite tjuriga blicken.
#18 Tack så mkt! Jag har en obeskuren bild på de hundarna då man även ser den tredje dock med en vagn med. Kan ladda upp den med.
Tack allihopa för både lite beröm och kritik :D
Söta :)
- Mvh Emma