Hot or Not #9
Hot
Fin och stämningsfull bild, gillar att ljuset kommer så fint bakifrån, och att hunden tittar in i kameran :)
Hot or Not?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
HOT gillar bilden. Det är ett trevligt mystiskt ljus i den ocvh alla de där vita luddarna korresponderar med hundens vita päls. Hunden är söt och har ett trevligt uppmärksamt uttryck som ger bilden spänning. Hunden är snyggt placerad i biolden lagom beskuren och ingen störande bakgrund.
HOT or NOT?
Oj då.
Nu svarade vi båda på #7.
Not. Jag vet att det är svårt att fota både mörka och ljusa marsvin i samma bild. Men i detta fallet skulle jag nog hellre exponera efter dom mörka marsvinen och sen + kompensera för dom vita.
Bilden i sig är också väldigt rörig och enligt min åsikt så hade jag velat ha fokuset på marsvinet som är i mitten närmast kameran. Alternativt längre skärpedjup. annars en gullig bild.
Hot or Not?
(Måste bara inflika - #12 Hur har du…?! %&#)¤¤=% är du vän med ekorren eller? UNDERBAR bild verkligen!)
#13 Not, Jag gillar inte att du kapat örat och tassarna, det sr lite konsigt ut när katten kisar, har du användt blixt? Den blir lite jobbig och svår att titta på då katten smälter ihop med katten och då framstår det vita på bröstet och på bakbenen störande.
Mycket söt kisse dock! :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
HOT mest för att den här bilden inte liknar alla andra kaninprträtt som visas överallt. Den är faktiskt på något sätt lite komisk med det nästan lite rädda uttrycket och de fällda öronen. Den lugna bakgrunden och mjuka färgskalan gör bilden behaglig. Kanske skulle man väl kunna önska sig ett större skäpedjup så ögonen inte var så oskarpa men det gör inte så mycket. Måste erkänna att jag drog på munnen när jag såg bilden och det gör att jag gillar den mycket.
HOT or NOT?
#18 Det är meningen att den skulle tas snett uppifrån = inte dålig vinkel då plus att man inte kan få med båda ögonen då.
Den är inte oskarp IRL :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#19 Det är ju upp till den som tittar om den anser att den är oskarp eller är en osmickrande vinkel… :P
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#14 Hehe nja vän kan man vel kanppast kalla det, men ja den är tagen på Skansen i sthlm och där är ekorrarna väldigt nyfikna och tar gärna nötter och dylikt från handen. Vissa klättrar även upp på en. ^^
Tack så mycket!
HOT snygg bild helt enkelt. HBunden är välplacerad och färgerna är fina.. Den väcker också lite funderingar eftersom man inte kan se om hunden står ellr ligger (fast jag tror ligger) fundrar man på hur mycket löv det är där. Men samtidigt irriterar jag mig lite på att det syns att bilden är fixad med. Gillar inte de där "spökbladen" i bakgrunden.
HOT or NOT?
Hot - Coolbild med bra skärpa och fina färger. Katten ser ut att kunna hoppa iväg när som helst. Jätte fin bild helt enkelt 
// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus
Not!
Jag tycker färgerna går in i varandra och med det ser man inte djuret! Det skulle vara bästre om du kunde gå närmare el zooma lite närmare så det inte var så mycket luft uppe och nere. Blicken kan du inte göra så mycket åt men det så lite sur ut ;)
Hot or Not?
Hot, fin bild på två söta hundar! Hade dock önskat lite bättre kontraster och kortare skärpedjup. Fokus är väl sisådär, men det kan jag se över. Den är inte särskilt överexponerad i alla fall (brukar vara svårt med svart och vitt), och inget hårt ljus. Bra :-)
// Anka
#33 HOT! Underbar bild helt enkelt!
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
#29 Vad menar du med "spökblad"? :) Jag har inte blurrat någonting i bilden om det är det du menar, däremot redigerat färger och kontraster en hel del.
Hot. Gillar placeringen och färgerna. Hittar inte så mkt fel i bilden. Förrutom att jan skulle nog vela ha lite mindre bakgrund. MEn det är inget jag stör mej på.=)
Hot or NoT?
Hot. Bilden, är fin, bra skärpa, dock lite tråkiga färger men det är inte någonting man direkt tänker på om man bara ser bilden. Gillar även att kycklingen tittar in i kameran.
lägger ut denna igen eftersom min bild blev "överhoppad"
Hot/Not?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
NOT kaninens ställning ser lite jobbig ut tycker jag. Ja jag ser att hen precis skakat tassarna som de gör precis innan de tvärttar öronen och ansiktet men jag hade hellre sett en tvättbild. Gallret bakom stör också riktningen på det gör att bilden ser obalanserad ut. Fast kaninen är väl placerad i bilden och färgerna är fina. Jättesöt kanin också :-)
HOT or NOT?
42# den är inte mörk på min dator
#43 Den är på min och på min telefon :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Not. Tycker den bör haft mer ljus framifrån så man ser den centrerade kossan bättre i ansiktet o fått med kossan till vänsters horn. Känns lite ihoptryckt.
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Not. Kissen är jättesöt, men skärpan ser ut att ha kommit på tassen istället för på kattens ögon vilket jag tycker förstör ganska mycket. Sen har du även fotat så att katten blivit centrerad, jag hade gärna sett den mer till höger i bilden och mer luft framför. Skulle även velat ljusa upp bilden lite, lite grann. Det blev en gullig detalj att du fotade i ögonblicket just när kissen lyfte på tassen.
Hot- Gillar att alla änder är i fokus, dock lite väl starka färger. Annars en mycket fin bild 
/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd på avengedsevenfold.ifokus
#51 Dock är detta ingen tråd för kritik.
Not. Ganska tråkig bild som mer känns som ett dokumenterande foto. Bra att det var taget hyfsat i råttans höjd dock.
Hot or Not?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
HOT trots att jag skulle vilja att skärpan låg på kattungens ögon istället för på grenen. Gillar bildrummet det blir en trevlig spänning i bilden som gör den intressant att vila ögonen på det händer mycket i bilden men inget stör. Väldigt fin färgskala och jättesöt katt med ett härligt uttryck.
HOT or NOT?
Hot. Fin bild,gillar att zebrorna står lite huller om buller. Dock är det lite grått ljus och lite rörigt
Hot/Not?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
HOT! Även om bilden är lite mörk och skärpan inte ligger på djuret så kan jag inte notta denna bild. Super häftig! :D
Både hot och nåt. Tycker om fokuset och färgen på katten men jag gillar inte helt vinkeln och den grådassiga bakgrunden. Jag skulle vilja se hur bilden blir när man ljusar upp den och så. Men allt som allt får det nog bli ett Hot för jag kan inte rata den söta kissen! :'D
Kanske har lagt ut denna i någon av trådarna innan, jag vet inte: Hot or Not?
I'm gonna let my little light shine
#71 Måste säga att fårbilden är en superbild extra HOT enligt mig.
NOT ansiktet på hunden är för mycket i skugga och hela hunden smälter samman med bakgrunden. Det enda man ser först när man tittar på den är det svarta snöret som ligger som en slinga under hundens nos, det stör en hel del.
HOT or NOT?
Tack så mycket #73! 
Hot! Bra skärpa, och fin ren bakgrund. Dock gillar jag inte riktigt att hunden är centrerad, hade velat ha mindre luft åt vänster och över hunden. Men jag gillar även att du gjort den i svart-vitt, och hunden är supersöt! :)
Hot or not? :)
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Både Hot och Not. Jag gillar det dunkla ljuset i bilden, bara några smååå små ställen som är överexponerade och jag gillar hundens kontakt med bilden. Dessutom är det en fin och bra bakkgund som hunden passar in i utan att smälta in. Det jag inte gillar är att du klippt av frambenen och baken. Försök tänka på det nästa gång. Men rent färg/ljus/kontaktmässigt får bilden givetvis ett HOT!
Hot och Not? (Kanske har lagt ut denna förr, men det gör inget :'D)
Hot! riktigt häftig, skarp och fin vinkel!
Hot or not? :D
Gabriella har fotat min kanin :)
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Not. Tråkig bild, och man ser mest bara en stor guuul kartong. Söt liten sak dock :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Hot! Bra skärpa och ljus.
Hot or Not?
Min vardagsblogg: www.nattstad.se/isabelle12345
Min hamsterblogg:www.hamsterplace.devote.se
//Isabelle! :)
Not. Överskärpa, samt skärpan på fel ställe. Överexponerad och den röda bakgrunden tar över. Men söt kanin :)
#113 Not, hade velat ha den lite mer beskuren, då hade den nog fått en mer smickrande vinkel, nu är hunden placerad i mitten och dessutom långt ifrån vilket gör att det är svårt för - i alla fall mitt öga att titta på. :) Fokuset är inte helt hundra heller, men helt klart godkänt. Prova öka kontrasterna lite också.
Fina färger dock och supersöt vovve!
// Anka
Säger nog NOT tyvärr, bilden är lite oskarp och dåligt ljus tycker jag. :) Men underbart vacker häst dock. 
HOT or NOT?
Hot!
Riktigt fin bild, bra fokus och bra ljus.
#116 Är det Glady från upplands bro ryttarförening??
Känner igen henne, hon var min favorit även fast hon bruka vara så tjurig ^^
#119 japp där stog hon innan om dog
#120 Pga hög ålder eller?
#118 Not, För tråkiga i färgerna, för mörk och jag vill ha mer luft över och under huvudet. ;) Men annars bra fokus och fin bakrund och fin fotomodell.
Hot or Not?
Not. Väldigt liten bild också så det är svårt att ge någon kritik på skärpa osv….
Hot! Bra fokus på kaninerna, dock lite mörk.
ett svagt hot då några hästar i backgrunden stör men annars jätte söt kanin
HOT or NOT
Hot, fin bild och fin häst. Dock lite för ljus.
Säger tyvärr **Not.
**Lite för ointressant bild, färgerna är matta och lite intetsägande. Vinkeln är också lite trist, hade varit bättre om du sänkt kameran lite så att den blev mer i höjd med hamstern. :)
Annars är det en väldigt söt hamster och ganska bra skärpa. :)
Hot or Not?
(Finns en risk att jag lagt upp denna bild tidigare i en annan liknande tråd, men är inte helt säker.)
Hot
Bra ljus, bra skärpa. Blir lite nyfiken på vad hunden tittar på.
För övrigt en jättesöt liten vovve! :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
hot
dock tycker jag att den är lite mörk och dålig skärpa, men annars jättefin bild! :)
#115 kanske lite sent.. men jag måste bara säga att jag verkligen älskar din kattbild! hittar inget att klaga på :D
Får tyvärr säga NOT. För grå och suddig. Men hunden var ju bedårande. 
Här är 2 av mina valpar, som försöker flyga. ;)
HOT or NOT? :)
Jag säger HOT. Fin och härlig och det är kärlek i bilden. 
Min ena gerbil. :)
HOT or NOT? :)
Hot, bra skärpa och fin söt gerbil. Dock lite för ljus.
Not. Bilden känns väldigt överskärpt. Det är bra som dokumentationsbild, men i övrigt säger bilden mig ingenting. Hade gärna haft bild på bara en av kaninerna, för det ser ut att vara fina kaniner. :)
Hot/Not?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Hot, bra fokus på katten och bra skärpa.
Not. Mörk och tråkig bild. Sen är inte ögonen iFokus, utan nosen. =P Det va synd. Annars en riktigt fin vovve!=D
Hot or Not?
#153 Hehe så roligt att höra.=) Hehe, sant. Ska genast lägga till det.
Nu när jag endå skriver så kan jag lägga till att dina hundar är sjukt söta. =D
#155 Not.
Bilden är oskarp och har ingen direkt fokus. råttorna (?) är vända från kameran och ljuset är ganska hårt på, antagligen pga inbygd blixt. Skulle önska att ljuset va mjukare, bättre fokus och råttorna mot kameran så hade bilden blivit jätte fin. Du kan även testa att böja dig fram ännu mer och komma ner i djurens nivå och beskära bilden lite tightare.
Hot or Not?
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
(jag kör vidare eftersom ingen annan gjort det på en dag)
NOT tyvärr, fågeln är supersöt men ljuset är matt, stjärtfjädrarna är kapade, vinkeln är inte den bästa och jag tycker fågeln är lite suddig men det kan bero på ljuset också. jag skulle vilja ha lite mer kontrast i bilden och en vinkel i samma höjd som fågeln :) prova dig fram! :D
HOT/NOT? (förstora bilden!)
HOT!=) Jätte fin bild!=) Det enda som stör lite är Affischen och knoppen på garderoben. Men annars riktigt fin bild!=) Sen är svansen kapad litegrann. Men det är inget man lägger märket.=) Super söt katt med.=)
Tyvärr NOT. Hade önskat mindre bländare (högre bländartal) då jag gärna hade velat se mer fokus på nosen. Och även lite ljusare. Annars är bilden fin i sin helhet. :)
HOT or NOT?
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#162 Häst?
Not. Hade önskat mer skärpa samt ljusare. Hade även varit finare om hela bakgrunden var grön så man inte såg de andra vita.
Hot or Not?
-' Malin Hultman
Hot, det är en annorlunda vinkel och du har fångat hundens uppmärksamhet vilket får den mer intressant! :)
Hot or Not?
-' Malin Hultman
Hot! Gillar skärpedjupet och komponeringen i bilden. Dock blir den lite tråkig i och med att den är grå och mörk, hade blivit bättre om den var lite ljusare och mer kontraster :)
Hot or not?
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Hot!
Jätte fint fokus på kattens ögon o ansikte. O bra att du fotar i kattens höjd :D
#132 Förlåt, jag kommenterade #131!
tycker din bid på hamstern är väldigt fin och roligt motiv. ett starkt Hot får du av mig (o en ursäkt) 
Lilla jag, du måste kunna acceptera vad personen efter dig säger om bilden. Uppfattar han eller hon bilder som oskarp så är det bara att köpa det. Det här är ingen tävling utan en lek.
Det är också meningen att man ska kunna utvecklas genom att få konstruktiv kritik. Talar nu till många när jag säger att en hel del är ganska tafatta med sin kritik. Att säga att "bilden är ointressant" tycker jag är i minsta laget, nämn istället på vilket sätt, varför är bilden ointressant? osv.
Man behöver inte ha den bästa kameran för att vara med här, det kan till och med vara mobilkamerabilder. Alla är välkomna men den som ger sig in i leken får leken tåla. Alla har olika åsikter och gillar olika. Gillar man sina bilder tycker jag inte man ska ta åt sig alltför hårt av att någon inte gillar ens bild så mycket. Sen ska man ju inte bara ge någon ett "Not" bara för att man själv fick "Not" på sin förra bild. Då kan man kanske istället överväga att backa en liten stund.
Ang #176: Jag är kluven. Jag tycker färgerna är bra, även om jag inte gillar bilder som är tagna med blixt. Fokuset är ganska bra även om det känns som att du fått mest fokus på hundens nos. Sen tycker jag nog att bilden är lite för tätt inpå. Men trots detta måste jag nog säga Hot. Tycker bilden är charmig på något vis.
Hot or Not?
#180 Tackar!
Dock är detta en bildtråd för djur. Även fast jag ser en liten fluga i din bild så fundera på om du vill byta ut din bild eller liknande. Eller om du vill ha kritik på din bild eftersom du faktiskt har ett litet djur i bilden. Hihi 
#179' ja men i allfall den senaste veckan när man får dom där dröm lika bilderna i sina ögon så säger vissa att täcket stör el att bilden är suddig….. På mina två datorer är inte dom här bilderna suddiga och har ett jätte fint fokus, täcket är ett måste nu på vintern och selet blir lite jobbigt att ta av :( av de flesta bilderna här har jag även fått hot hot hot ifrån morbror och han jobbar som fotograf och inte är rädd att säga vad han tycker!! Så nu av att inte kunna förstå att ännu en till tycker att bilderna är suddiga så skrev jag ju bara det och hon sa att hon inte menade så….allt var ju lungt sedan!! Men blir så trött att om man skriver och förmedlar fel här på I fokus måste alltid någon skriva något och alla ska gilla det inlägget, så klart man känner sig s*it då :( nu menar jag inte bara dig!! För ditt meddelande var ju skrivet till alla……. Men förra gången så handlade det om att jag hade för många '!!!!' och en trodde jag var arg och då måste ju alla hålla med!
#187: Velade ett tag mellan både hot och not men blir tyvärr not. Jag personligen tycker att det är en intressant bild. men den saknar den fokus, kontrast och ljus jag skulle vilja ha i den.
Då jag hade velat ha fokus mer på ögonen och att den skulle vara lite ljusare så att ögonen inte sjönk ihop i pälsen. :)
Hot or not?
-' Malin Hultman
#190: Tror du gav hot or not på fel bild ^^
#192: Not. Hade velat ha mulen placerad längre upp då du har kapat själva "morrhåren(?)" under mulen. Hade varit mycket finare om dem alla hade varit med. Sen hade jag nog önskat den mindre kornig. :)
Hot or not?
-' Malin Hultman
#191 du har redan andvänt bilden, roligare om man inte lägger upp samma bilder.
#197 hoppsan :O Nu verkar jag ha varit ute och cyklat :P
Klart att laxen ska ha en jolle
#200 Hot. Bilden är en fin ide och en lite annorlunda bild. Jag skulle dock önska att skärpan satt på lodjuret och inte på själva "mellan väggen". Sen skulle jag önska att bilden var lite ljusare. :)
Hot or Not?
-' Malin Hultman
Not. Tycker det är en rätt trist bild, och ingen superbakgrund heller :).
Hot! Ursöta kaniner först och främst sen en otroligt mysig bild.
Hade dock önskat med skärpa. :)
Hot or Not?
-' Malin Hultman
#208: Velar ganska mycket mellan hot och not, blir något där mitt emellan. Bilden är fin i sin helhet och har bra ljus samt skärpa. Men tycker det är synd att du inte sett till så att bilden var rättvänd innan du laddade upp den. Skulle dock önskat mer kontraster i bilden.
Hot or not?
-' Malin Hultman
#210 HOT! Jag gillar kompositionen galet mycket, ljuset och färgerna passar bra in i "moodet"på bilden. Bra skärpa på kattens ögon. Man undrar lite om katten funderar på något. Extra effektfullt med skärpedjupet. BRA jobbat! :)
/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus
Besök gärna min blogg eller facebooksida!
NOT, tycker att det var störande med hårstrån framför ögat, förstör hela bilden.
HOT OR NOT?
† Min portfolio: http://ebphotography.portfoliobox.me/ †
Hot, bra fokus Hot/not
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Not. Bilden saknar fokus helt. Men annars en söt hund och fint ljus.
Hot or Not?
-' Malin Hultman
Not, väldigt rörig bakgrund och vinkeln är lite sne och konstig, men + på fin hund och kul ögonblicksbild!
Hot or Not?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Meningen med den bilden var att just framhöva min lille rödtott! :)
Not, gillar sällan bilder som är tagna uppifrån, blir oftast bättre om man är på djurets nivå! :) Samt att jag skulle vilja ha lite mer kontrast i bilden. Samt att hela bilden sen suddig ut? :/
-väldigt söt katt iaf!!-
Hot or not?
#130 min bild är inte suddig
#231 men h*n kanske tycker det :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#231 Suddig kanske var fel ordval, oskarp tycker jag att bilden är.
#233 Tror ordet du söker är grusig. Annars vet jag itne hur du ser. :P(Skoja)
Hot! Gillar skärpan, ljuset och söt katt :) synd bara att katten inte tittar direkt in i kameran, men bra bild :)
Hot or Not?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)