Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotografera-djur
Läst 512 ggr
MoaW
0

Studiofoto, collie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har äntligen fått igång mina blixtar och tagit lite testbilder (i min lilla lägenhet, så trångt blev det ;)).

Det här är första gången jag fotar med blixtar så jag skulle gärna vilja ha lite tips på hur man bäst placerar blixtarna, höjd, riktning osv! (jag har två blixtar med vita paraplyer och ett silvrigt)

(vill helst bara ha kritik på blixtljuset)

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

MoaW
0

MoaW
0

MoaW
0

Moalinn
0

Flyttade inlägget till "Fotografera djur" och ändrade rubriken då inlägget inte följer reglerna för kritiktrådar.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Mari
0

Har du redigerat bilderna något i efterhand? 

Jag gillar dina försök, kanske att det speciellt i bild 3 med den svarta bakgrunden att det är för mycket skugga på ena sidan av hundens ansikte.

Hur har du placerat blixtarna?

Jättekul att fler testar på studioblixtar, jag tycker det är väldigt roligt att testa sig fram med olika ljus men jag kör ofta fast och kör i samma gamla spår.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

MoaW
0

#5 ändrat lite i vitbalansen :)

Ja #2 såg jag själv efteråt att ljuset blev lite starkt på en sidan och svagt på andra… där testade jag ett tips jag fått, att placera ena blixten snett bakom modellen (till höger i bild) med reflexskärm på andra sidan, och en blixt snett framifrån. Jaag tror dock att jag hade för lite utrymme för att det skulle bli bra, och så skulle jag nog ha placerat andra blixten på vänster sida (skuggsidan).

De andra bilderna så har jag placerat bägge blixtar i ca 45 graders vinkel på var sida om mig, något över ögonhöjd.

Martin
0

Jag kan tyvärr inte hjälpa till med förslag på blixtuppsättningen eftersom att jag har noll erfarenhet av det.

Däremot tycker jag att du fått bra ljus i bilderna och lyckats bra. Gillar den med helsvart bakgrund - snyggt!

mvh Martin