Tema: Kattraser

#1 Nej tyvärr inte, eftersom en bonkatt (huskatt) kan ha vilka raser som helst i sig, och dessvärre inte kan vara renrasig.
Men jag måste ändå säga att huskatt/bondkatt är favoriten :)
Fantastiskt söt kisse du har!
okej..
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

#4 Jadå :)

Maine Coon

Ragdoll - 6 månader gammla Adidas

Fler raser?? Kom igen nu :)

Skulle alldeles säkert säga att Huskatt är en egen ras för sig.
T.ex står den som egen ras i flera kattböcker…
Och om nu det på något vis inte stämmer så var det väl lite slött att Moalinns katt inte "räknades".
Tänkte posta en bild på min Somali, men tappade lusten.

#15 En huskatt är en blandning av flera raser (eller en raskatt utan stamtavla). En huskatt må vara av sitt eget slag, men är inte en RAS för det, som är framavlad för egenskaper och utseende.
Nu var det bilder på just renrasiga katter just den här tråden handlade om, alltså hör inte huskatter hemma i just den här tråden.
Men inget ont om huskatter! Hellre huskatt än raskatt om man frågar mig, och ingen av mina katter får vara med i den här tråden. Men som sagt, jag satte reglerna här till bilder på renrasiga katter.
#16 Huskatt är väl en ras men ingen "godkänd" ras, så har jag uppfattat det hela.
#15 Hoppas att du får lusten tillbaka, jag vill gärna se hur en somali ser ut :-)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag har huskatter och älskar huskatter, men kan inte se hur de skulle kunna räknas som en egen ras.
Det är som om blandrashundar skulle kallas för en egen ras. Rasen blandras.
Tycker ändå huskatten borde räknas! 
Starta en tråd för huskatter ni då? Eller en tråd för katter öht.
Vore kul om ni kunde starta upp denna tråd igen, jag älskar katter men har bara huskatter så jag kan inte bidra. Men vill så jättegärna se era vackra renrasiga missar :)
Tycker mig kunna påstå att Ragdollen inte kom med också?
#23 Fantastiskt vackra ögon!
Jag hade kunnat delta, men rasen på min katt finns redan med i denna tråd 
Jag är ny här och såg den här tråden med alla fina katter! 🙂
Mina föräldrar har nyss skaffat en katt och jag tog några foton när jag träffade den för första gången häromdagen. Katten var försiktig och rädd för blixten. Inga av fotona blev bra och ögonen har inte rätt färg osv… men ändå, här kommer en söt och snäll blue russian 🙂

#28 Inte för att förstöra, utan bara för att informera: Det där är inte en Russian Blue. Den katten är mönstrad och har ganska maffigt huvud och tjock päls. En Russian Blue är en slank ras med kortkortkort päls, gröna ögon och de är aldrig mönstrade. Tyvärr har dina föräldrar fått fel information, det är en snygg huskatt de köpt, inte en ryss. Googla på Russian Blue så får du se hur en sån raskatt ser ut :)