Ekorre
Vid Kolleviks camping där jag bodde i stuga över helgen fanns en tall bara 10 meter från vår stuga, och den tallen måste ha haft sällsynt goda kottar. Varje dag gjorde en ekorre oss sällskap när vi åt (fast han åt kottar i trädet och vi åt grillat på vår veranda).
"Nu skall vi se om det finns någon mat här idag…"
mvh Martin
Samtliga foton tagna med en Långzoom-kompakt, Canon Powershot S3 IS.
Fler foton kommer efter kommande helg, då föräldrarna kommer hem. Jag lånade deras Nikon D40x med 200mm teleobjektiv också, så då kommer det kanske att kunna presenteras ännu bättre (kvalitetsmässigt i alla fall) bilder.
mvh Martin
Alltså jag är helt svag för ekorrar, gillar verkligen deras kramgoa utseende ^^
Nu till bilderna.. Du har lyckats med att få ganska fri sikt till mot den, inget störande i vägen, man ser den naturliga miljön och roliga uttryck hos ekorren :) Himlen kanske gav ett aningen utfrätt intryck på grenarna, men jag antar att det var ganska ljust när du fotade? Ialla fall så var det roligt att se på denna söta krabat :)
Körde du på Automatik eller manuellt? :)
Jag lade in den på Foto.IFokus.se, och där skrev jag såklart om förutsättningarna, så då glömde jag det här :o)
Den var mest på den sidan som det blev motljus mot om jag ville ha så lite grenar som möjligt i vägen, och det var en jämngrå dag men ändå rätt ljus ute. Valde därför medvetet att "fräta ut" himlen då bilden som helhet blev för mörk om jag skulle få någon form av fason på himlen.
Jag körde lite manuellt, men fick bäst resultat med "P" som själv väljer bländare och slutare. Laborerade även med olika mätmetoder och exponeringskompensationer.
Vill du ha fakta om någon speciell bild kan jag lägga ut det (kan nog lägga ut om alla i och för sig, men hinner inte kolla upp det just nu).
Tack för kritiken!
mvh Martin