(M) Papillon
Nu är inte jag någon stor expert på fotografering men jag kan ju säga vad jag tycker i alla fall så får du ta kritiken för vad den är x)
Första bilden: Det är synd att en framtassen och delar av öronen är suddig men det beror väl mest på hundens rörelse skulle jag tro? :) Själva ansiktet/nospariet hade gärna fått ha lite mera skärpa. Men jag tycker det är bra att man enkelt kan se vart hundens vita päls är så den inte bara smälter in i snön vilket ju är väldigt lätt hänt med vit päls ^^ Det är en rolig bild med fart och rörelser i som man bara måste dra lite på smilbanden när man ser. :)
Andra bilden: Bra skärpa på ögonen och det är fint ljus i bilden. Ska jag prompt ha något jag tycker är mindre bra så hade hunden gärna fått stå på alla fyra benen för att den skulle vara perfekt, men det är ju en smaksak också tycker jag ^^ Men jag tycker att som helhet är bilden väldigt fin!
Hoppas det var kritik av det slag du ville ha :)
#3 Vilken tur! :)
Den första var söt söt och den andra var fin fin
Jag gillar inte #0, tycker det var för dålig skärpa, synd att öronen blev suddiga.
#1 gillade jag däremot, fint ljus, bra vinkel på honom (Det är väl Pin om jag inte ser helt galet på öronen?). och bra skärpa. Däremot skulle det vart ännu snyggare om du gick ned mer i hans höjd.
#7 - Jo, jag vet hur det är. Har sett många bilder på båda, och måste säga att du utvecklas mycket hela tiden med fotograferandet! 🙂
#9 - Lite som att fotografera barn som alltid ska komma fram och hälsa på dig när du försöker fotografera dem. ;) Kanske är en idé att lära hundarna att det inte behöver springa fram och busa med dig så fort du sitter på marken, men det kan ju förstöra inkallningen lite med kanske. Annars får man passa på de få minuter eller sekunder hundarna inte är framme hos en helt enkelt, och gärna stanna i fotoposen (etc ligga ned om du vill ha bilder från den höjden) hela tiden, så du inte lägger dig ned helt plötsligt för då vill de ju naturligtvis fram och hälsa, ganska normal reaktion. :)
Vill du få bra bilder ensam på Pin när han leker så platsa/koppla Sansa, och tvärtom.
#10 Dom är så extremt kontaktsökande, på både gott och ont. När jag är ute på isen med dom så vill jag att dom ska springa omkring och busa av sig utan att jag behöver göra nått, men dom går i stort bara och tittar på mig, hehe. Håller sig alldeles för nära för att kunna fota bra…..
Ska tänka på tipsen du kommer med! Dom där öronen är ett riktigt helvete också kan jag säga, ständigt i vägen >.<