(H) Kaniner
Jag fotade några utav mina kaniner i Januari, vill gärna ha kritik på bilderna då jag känner mig nöjd men känner att jag vill utvecklas ytterligare. Har fastnat lite nu känner jag. Så var inte rädda för att säga vad ni tycker!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Bild 1: Jag tycker att kaninen smälter in alldeles för mycket in i bakgrunden, och stör mig på att den är centrerad. Annars, fin stämning i bilden
Bild 2: Den bilden är väldigt ointressant för mig faktiskt. Man ser bara kaninens rygg, och det händer ingenting i bilden. Även den är centrerad, vilket jag stör mig på mer än i den förra bilden.
Bild 3: Det är den här bilden jag gillar som mest, fin och stark röd färg mot den vita och blåa, men ger ändå ett lugnt intryck. Synd att även den var centrerad, men stör mig inte alls lika mycket på det i den här bilden som i de andra.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Bild 1: Det kan inte vara lätt att fota en vit kanin i vit snö men det har du lyckats bra med. Man ser var kaninen börjar och slutar 🙂 Däremot ifrågasätter jag valet av att fota en vit kanin i vit snö överhuvudtaget. Jag gillar att det finns lite bakgrund i bilden men den känns obalanserad iom att bakgrunden syns mycket mer på ena sidan än andra.
Bild 2: Mysig bild och jag gillar att bakgrunden är mycket mer jämn än i första bilden. Samtidigt är bilden lite tråkig men det beror nog även på hur mycket man gillar kaniner. Jag tror att bilden är guld för kaninälskare 🙂
Bild 3: Den här bilden gillar jag mest. Härlig färg och så gillar jag snön på nosen som gjorde att jag tittade lite extra istället för att bara (ointresserat) fortsätta vidare.
Bild 1: Jag tycker att du har fått till det med vad som är kanin och vad som är snö, det är ju skitsvårt (om man ska vara helt ärlig) att fota vita djur i snö. Men det funkar helt okej i bilden även om den blir som lite, färglös.
Bild 2: Det finns absolut ingenting jag kan klaga på :) Jag älskar hur kaninen sticker ut så totalt i färgen och hur det ser ut som kaninen bara sitter där och väntar på att få ta språnget ut i frihet. Jag tycker att bilden har en hel historia i sig och inte är det minsta tråkig, jag föll för den direkt! :)
Bild 3: Där har du fått bra skärpa och väldigt fint ljus :) Att kaninen har snö på nosen tycker jag att gör så att det "händer" något i bilden så det är ju bra :)
Bild 1: Jag måste faktiskt säga att denna är min favorit. Även om du fotat den i snön så tycker jag att himlen gör så att kaninen endå sticker ut. Och tungan, den är ju bara för söt! Är väldigt svag för tungbilder själv. ^^
Det jag däremot stör mig på är huset till höger i bilden och även att kaninen är centrerad mitt i bilden. Hade gärna sett den lite mer till höger. Men annars en helt underbar och gullig bild!
Bild 2: Jag gillar även den, men stör mig på denna också att den är centrerad mitt i bilden. Kaninen ser tankfull ut och ser ut att fundera på något, man får en känsla av den och funderar vad kommer hända här näst? Ska jag vara riktigt petig så stör jag mig även på det svart/grå som ligger framför kaninen. Lätt att klona bort i photoshop. ^^
Bild 3: Ett gulligt porträtt. Har inte mycket att klaga på här mer än att den är centrerad. ^^
Håller även med dom andra, snön på nosen gör bilden lite mer intressant och gullig. :)
söta foton
Älskar den första bilden! Den är ju bara för söt! :)
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.