Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: fotografera-djur
Läst 931 ggr
Max_129
0

(M)Hund foto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan någon tipsa mig om hur man kan få bra stilla bilder av hundar själv har jag bara en vanlig digitalkamera här en en bild som jag har fotat och bara lagt till effekter(min hund Bente Skari)

www.idasvardag.devote.se <3

Hanna
0

Försök komma ner i höjd med hunden, se över bakgrunden. Försök få hunden uppmärksam för en "piggare" bild. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Max_129
0

Tack för tipset kanske ska ta med godis nästa gång :)

Cahira
0

Om hunden är för matglad kan man använda en kattvippa för att få blicken dit man vill. Ger en rörelse som man kan fånga blicken med, men inte såpass mycket att de sticker iväg. :) Om man har en hund som värderar leksaker väl är även det ett bra sätt att få upp fokusen, men då kan de bli lite väl uppvarvade för att vara stilla.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Max_129
0

Bra tips för dom som kanske har en hund som det är svårt att sitta stilla  :) Men Bente har inte det problemet hon har kunnat stanna sen hon var ett halvår så hon är riktigt bra på det man annars ett bra tips :)

Cahira
0

Då är det bara experimentera och träna träna träna som gäller! Komma ned på bra vinkel och hellre ha grodperspektiv än fågelperspektiv. Tänka på vart ljus och skugga finns, experimentera med molniga dagar och soliga dagar. Sol, gräs, vatten i bakgrunden, skog… träna träna, testa testa! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Max_129
1

ok det ska jag göra👍