Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-hård
Läst 740 ggr
AnnaHelgesson
15

[H] Ekorre

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten ekorre hade norpat åt sig ett av bröden vi slängt ut till fåglarna och satt i ett av träden precis utanför mitt fönster, kameran var snabbt framme och visst var han en fin modell!
Men vill gärna veta vad ni andra tycker om bilderna.

| Nikon D600 | Nikkor 70-200 F/2.8 | 1/1000, F/2,8, ISO: 200 |

AnnaHelgesson
2

Andra,

AnnaHelgesson
0

Andra,

pandabjorn
0

Det var den bästa ekorrbild jag sett! Skärpan sitter som en smäck. Bra med det korta skärpedjupet. Det är en fin färgskala tycker jag. Jag tycker bäst om den första bilden, dels för att man kommer närmare och så är svansen finare med. Den är mer yvig och böjer sig så fint på första bilden. På första bilden anar man inte heller lika mycket vad som finns i bakgrunden som med andra bilden där man ser att det är ett plank och ett plåttak bakom. Så är ju ekorren så himla söt också! Tycker verkligen du har lyckats med bilden!

zatanica
0

Första bilden är kanon, gillar verkligen ekorrens blick och hur den håller svansen.Du har verkligen lyckats få till det här 🙂

Nicollan
0

Jättefin bild! Håller med #3, fin skärpa, fina färger! Riktigt söt modell också, gillar öronen :')

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

AnnaHelgesson
0

Åh, tack så jättemycket allihopa! :) Det blev lite fel när jag laddade upp sist, mitt internet ville inte alls samarbeta då så blev två av samma. Här kommer tredje bilden med!