Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotografera-djur
Läst 2337 ggr
EllenWe
0

Fotografera kaniner!

Jag vill ha tips på hur jag kan fotografera min kanin. Vill se alla typer på hur man kan fotografera dom inne/ute :D

Lurvas11
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar försöka gå ner på kaninens höjd och få med hela kaninen. Jag tycker att det är snyggt när man har lagom mycket fokus, alltså inte övermycket. :)
Här är en av mina bilder. Det här är vad jag menar med lagom fokus. Dock hade bilden blivit bättre om jag hade fått upp fokuset lite mer från gräset… (men det är ju inte så lätt när man fotar med mobil:))

Hälsningar Lurvas11Glad

Peak303
8

Det jag tycker är viktigt när det gäller att fotografera kaniner är att gå ner i deras höjd som #1 sa. Men jag skulle helst säga att man ska gå ner så lågt som deras ögon nivå. Sen är det även viktigt att få rätt ljus på kaninen så att det inte blir exempelvis skugga i ansiktet på så sätt att det blir för mörkt. 

Men det allra viktigaste att få kontakt med kaninen eller få en bild där kaninen är mitt uppe i något som intresserar den. För det gör bilden roligare att titta på och det blir även ett intryck i bilden som gör att det blir mycket mer liv och karaktär i bilderna. 

Lycka till! :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

EllenWe
0

Ohh herre guud, vilken fin bild #2! Vad har du för objektiv?! Den är väl tagen med systenkamera?❤️

Peak303
0

#3: Tack så mycket! Jo den är tagen med systemkamera och mitt Nikkor 50mm f/1.8. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

GuUuLd
1

Har bara fotat kanin en gång, skulle vara kaninvakt och fick för mig att jag skulle ta lite studiobilder. Inte helt lätt med en sprallig kanin, men precis som de andra skriver gå ner till kaninens nivå. Var ganska lätt när jag fotade studiobilder eftersom jag då hade kaninen på ett lågt bord. Med lite mutor (sallad) så lyckades jag iaf ta ett par bilder och här kommer en av dem :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Dvärgvädur
0

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Dvärgvädur
0

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus