molly min "grålden"
Förstår att du gillar den. Man kan få mycket bra bilder även med 3.2 mp vilketdu visar.
Framöver kanske man kan ha i åtanke att försöka gå ner i ögonhöjd med hunden bl.a men som sagt jag gillar bilden i sig.
Fint eller mycket fint foto o bevis på att även 3.2 mp kan ge bra kort om man behärskar kameran.
//Pia

TACK jag hade lite svårt att vara i ögon höjd för hon står ut en bit i vattnet och det var för kallt för mig att gå i så jag zoomade in henne i stället
Kallt? 
Molly verkar inte klaga
Bilden måste vara mkt speciell för dig, den är fin o jag kan bara relatera om jag själv tagit en liknande bild på vår familj hundar. Hade tyckt de skulle vara speciella då så du kan vara stolt.
Sen i estetiskt perspektiv finns det ju alltid saker att förbättra så man förmedlar samma känsla till andra.
Hoppas på fler bilder i ortsättningen.
//Pia

Estetiskt perspektiv är det jag menar med att gå ner på djurets nivå, att ge ett budskap med bilden. Många gånger vill man ha luft/yta framför djuret m.m kanske åt det håll den är på väg. Fokus på djurets ögon m.m.
Det är sånt som kan ge ett budskap i andras ögon men din bild är fin o du har lft i den även om hunden kanske vissa gånger kan anses lite för centrerad men i mina ögon fungerar det i den här bilden. Färgerna tycker jag är jättebra o att du sen inte har redigerat är inte illa då resultatet blev så här.
Ofta är det inte kameran som gör bilden utan den som är bakom o i den här bilden har du verkligen använt dig av din kameras kapacitet, tror inte det blivit bättre med den jag har.
Sen ser vi ju saker olika o tänker olika så bilder kan ge olika budskap. Mne jag är svag för hundar o katter. Min far med familj har själv 2 irländska settrar, tyvärr har jag inte fått några riktiga bilder på dem men jag hoppas än;) ser dem alltför sällan. Själv har jag en svart huskatt som ibland får agera modell men intresset är inte så stort hos henne.
Er lilla tax är också urgullig. Djuren är ju som ens bebisar nästan.
//Pia