Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-medel
Läst 676 ggr
Jessicahagstrom94
2

(M) Trav

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsanhoppsan! 
nu önskar jag lite medel kritik på tre bilder som jag själv tycker är helt okej. Bakgrunden fick ju bli lite som den blev eftersom det var på trav och där kan man ju inte alltid fånga bakgrunden som man vill ha den.

jag tycker bara att de vita partierna i bakgrunden är för ljust, men i övrigt då? 

Glöm inte att förstora bilderna! :)

Jessicahagstrom94
1

Denna är jag rätt nöjd med även om den är lite bakifrån..

Jessicahagstrom94
1

Tycker Helios du gull (hästen) är så vacker på denna bild!

smulizzen
0

Kanske inte sådär jättekonstruktivt, men riktigt fina bilder! ;) Bilden i #0 är min favorit.

Hälsningar från mig, ponnyn och kaninerna :)

Jessicahagstrom94
0

Åh, tack! :) tror att den bilden är min favorit också, men jag gillar dom andra också av någon anledning :)

Cahira
0

Första bilden känns liiiiiiiite lite för ljus, ansiktet fräts nästan ut i bakgrunden. 

Tredje hade jag gärna haft lite mer centrerad. :) 

Toppenbilder!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Jessicahagstrom94
0

#5 Jo jag vet :) 

när det gäller tredje, ja, jag kanske håller med :) litelite mer luft bakom personen skulle jag haft.. men inte så lätt när det går så snabbt :) 

tack!

fluffis
0

Himla fina bilder! Jag håller med #5 om att ljuset är kanske antingen för ljust (eller skarpt). Känns nästan som om man behöver solglasögon på sig när man tittar på bilden 😃 men sen kan det bero på vilken datorskärm man har också.

Jessicahagstrom94
0

#7 Vet, jag håller också med om att den är lite för ljus, första bilden. :)

Tackar!

Martin
0

Bild 1 (#0) tycker jag är perfekt exponerad, utifrån hästen. Problemet med bilden är att det är mycket mörkt, och mycket vitt och det har kameran svårt att hantera och det bästa tipset jag kan ge är att fotografera i raw, exponera efter det ljusa och därefter laborera med att lätta upp skuggor osv på det mörka.

Bild 2 (#1) har du kusken bättre exponerad i men då blir skuggpartierna på hästen helt för mörka för min smak - svårt som sagt.  Med större bländare hade du kanske kunnat isolera lite mer av bakgrunden (vet att du använt största möjliga bländare här), men med ett mer ljusstarkt objektiv kunde man gått ännu högre.

Bild 3 (#2) tycker jag inte skall vara mer centrerad, tycker det är bra med mycket luft framför. Kanske skulle det varit lite mer utzoomat och lite mer luft bakom, den känns lite tight där. Stången framför är svår att undvika när man står på läktaren men även om det är bra att komma ner i nivå med ekipagen skulle du kanske tjänat på en högre position här för att kunna ha en annan vinkel och slippa bommen/staketet. Alternativt att stå närmre det och fotografera vinklat när de kommer emot dig.

Bild 1 (#0) blir favoriten.

mvh Martin

Jessicahagstrom94
0

#9 Tack för superbra kritik och tips! :)