Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 482 ggr
kristinah
0

En liten "sibbe"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var till min syster en kväll, var med i fähuset med min nya kamera. Det jag inte hade med mig var stativet. Detta var den enda bild jag nästan och nu säger jag nästan är nöjd med, resten fick jag radera. Man lär så länge man lever.

Mysterious
0

är det en kalv elr föl?

kristinah
0

En kalv. Jag trodde inte bilden var så dålig att man inte såg om det är en kalv eller föl Flört

Mysterious
0

hehe…Det är bara för att bilden blev så mörk så jag såg inte. ;)

Nicolina
0

Jag tycker det syns tydligt att det är en kalv! Om inte annat så märker man inte föl i öronen dvs. de gula plastbitarna som jag inte kommer på vad de heter…

Mysterious
0

#4 jaa…när jagskrev inlägget märkte jag inte det där gula vid örat ^^ *blind*

Mysterious
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

skulle vara bättre om den var ljusare iaf…;)
hoppas det var ok om jag försökte lite ^^

nattsyrran
0

Orginalet var bättre. Kalvar är så otroligt söta. Lurviga som små nallebjörnar kan dom vara. Och dom har en jättesträv tunga. Tyvärr så har vi haft otur i år med våra kalvar då några har dött eller fått lov att avlivas. Vi har kring 60 kor och brukar få ca 20-30 kalvar varje år. Min sambo kan verkligen kalla sig för "barnmorska", åt kossor vill säga.

kristinah
0

Kalvar är hur söta som helst. Bilden skulle förmodligen blivit bättre om jag haft med stativet. Ny kamera, och allt vad där tillhör. Hos min syster har dom två kalvar för tillfället som matas med nappflaska. Det har jag inte varit med om, bara med lamm.

Katarinaf
0

jamen nu har mina kalvar blivit stora pojkar och dricker ur hink…Skrattande