Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 493 ggr
EllinorK
0

Objektiv

Då jag vill utveckla min fotografering till bilder på lite mer avstånd är jag ute efter en objektiv som är ganska långt. Har en 18-55 mm till min nikon D50 just nu men vill somsagt ha ett längre.

Vad rekomenderar ni?

KarolinaNowak
0

Vad kan du tänka dig att betala för objektivet?

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

EllinorK
0

Oj. under 10 tusen tror jag

Hannahkarlsson
0

Kan rekommendera Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G. Har det till min Nikon D80. Kostar 6495 kr på Yfo ;)

Anna
0

Jag har samma #3 fast ett Tamron. Det kostar inte i närheten så mycket men är fortfarande ett mycket trevligt och prisvär objektiv. Jag köpte mitt på OnOff för strax över 2000:- men då tillhörde en tvåårsförsäkring.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Johannna
0

#4 men du har väl inte VR på ditt tamron?

Anna
0

#5 Oj nej det stämmer, jag läste lite slarvigt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

EllinorK
0

http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=417000A17N

Har kollat in de här, Attlid är de ett sånt du menade?

Ska höra med mamma, en sådan skulle jag verkligen behöva.

KarolinaNowak
0

Om du söker något i Attlids prisklass, tycker jag du ska sattsa på, Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro till Nikon

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Melianna
0

Jag har det objektivet och jag är faktiskt riktigt nöjd med det:) det är ett klart prisvärt objektiv.

Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G, som rekommenderades här ovanför är väl troligtvis ett bättre objektiv (det är ju en annan prisklass), men jag har provat det och jag upplevde att det var väldigt stort tungt och klumpigt, och då jag knallar runt mktoch bär på kameran så ville jag ha ett lite smidigare och lättare objektiv.

S-Larsson
0

Jag söker ett billigt objektiv till en Canon Eos 350D som är billig, skulle vara tacksam om du har några tips eller säljer :D

Martin
0

Det objektivet som Karolina tipsar om i inlägg #8 har fått mycket bra kritik, har tyvärr ej haft möjlighet att själv testat det.

mvh Martin

Emil.Abrahamsson
0

Sigma AF 70-300 är verkligen att rekomendera, har själv klämmt på det ett antal gånger sittande på en Eos 30D och jag måste säga att det håller bra klass med tanke på vad det kostar…

Isak
0

Nu vet jag inte vad du är ute efter för typ av objektiv,  men canons 50mm 1,8 är väl värt pengarna. Endast tusen kronor, men skarp som tusan. Perfekt för porträtt.

Annars skulle jag försöka hitta ett 70-200 4L begagnat. Sitter för det mesta på mitt hus. Fast blir nog ändring när 150mm marcrot kommer. =)

Vänliga hälsningar

A Isaksson, Sajtvärd Foto iFokus

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson