Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: övrigt
Läst 2611 ggr
WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Bild på dig och ditt djur

Hej!

Jag har tänkt att publicera ut en bok. Boken ska heta "Döpa ditt djur" Och där kommer jag att skriva olika djurnamn från  A  till Ö..

Jag skulle gärna vilja ha bilder på folk och deras djur eller bara djuret, spelar rakt ingen roll haha 🙂

Men jag vill att ni skriver vad djuret heter och varför ni valde just detta namn.

Skriv gärna in era namn.

Och om ni har något bra namn så får ni gärna dela med er

[GerbilLooover]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på min gerbil Nalle, han fick sitt namn för att jag tyckte han såg ut som en liten nalle, och hade typ nalle-färg och då fick han heta det, har ingen annan direkt anledning till att han heter Nalle. 😛

[GerbilLooover]
0

Och här är Merry, som fick sitt namn för att jag i flera månader innan jag fick honom hade älskat namnet Merry (som kommer från Sagan om Ringen, en av mina favoritfilmer) och då var Merry min favoritkaraktär i Sagan om Ringen och jag tyckte namnet passade honom lite också. 🙂

lilla jag
0

Oj, så skoj! JAg kan ladda upp lite bilder imon på oss allihopp 😉

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

IngaTrnqvist
1

Brownie fick sitt namn då han var chokladbrun när han var liten. Dock ljusnade han med tiden, nu är han rävröd.

När vi valde namn till Blackie velade vi mellan namnen Blackie och Sasha. Till slut valde vi Blackie, vi tyckte det passade efter som hon var svart.

Lucas är döpt efter Lukas Rossi, som medverkade i TV-programmet Rockstar Supernova, men vi bytte K:et mot ett C.  

Mio var först namnlös, men en annan kattunge i hans kull hette det. När alla kattungar var sålda var det bara lilla "namnlös" kvar. Då fick han heta Mio. Han heter också så på grund av att han jamade mycket. "Mio" låter ju nästan som "Mjau".

Frida B
0

Börjar med Melvin, han hette det när vi fick honom.. Och vi kände att det var lite elakt att byta namn, och han var så söt som en liten Melvin så han fick heta det :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
0

Sen har vi Mimmi, som först hette elvy.. Men vi kunde inte ha kvar det namnet, tyckte det var så fult (hehe) och dessutom blir det lite förvirrande om man ska säga Melvin och Elvy.. Passade inte riktigt ^^ Och vi velade fram och tillbaka, men tillslut blev det Mimmi :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jessicahagstrom94
1

Jonna, för hon hette så på katthemmet och vi tyckte att det var fint på henne :)

Jessicahagstrom94
0

Oliver, för att han heter så i papprena.

Jessicahagstrom94
0

Smille, han hette Smilla när han kom hem till oss för att den han föddes hos sa att han var en tjej. Och Smilla är då inget killnamn så vi bytte bara en bokstav och vips så blev det mer ett killnamn än innan! :)

Jessicahagstrom94
0

Lukas med K, för att det är fint och han passar som en Lukas.

Jessicahagstrom94
0

Och Dixie, vi satt länge och velade mellan namn på denna tjej men hon hette Hanoi på katthemmet för att det enligt någon lät som om hon sa "Hanoi" på nå vis när hon jamade. 

Hanoi låter ju inte klokt och därför böt vi till Dixie för att det är finare.

Jag som har tagit korten heter Jessica Hagström ifall du ville ha med det. 

Vi har massvis med fiskar som har namn också.

ThisIsNoMore
4

Min basenji Gaia som valp :)

Knutte-love
1

Här kommer Danny. Och han är döpt efter Danny Saucedo (Artisten) Det är inte jag som döpt honom. Utan min syster döpte honom.;)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

Knutte-love
3

Och här kommer en bild på Gustav. Detta namn hade jag bestämt mej för långt innan jag fick honom. Jag antar att det är efter Katten Gustaf. ;) Jag vela ha en orange katt som hette Gustaf. Men jag tyckte att mitt ena marsvin skulle heta det. och han är ju trots allt "Orange" också så.=)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

ThisIsNoMore
1

Glömde skriva varför gaia heter gaia.. Hennes teckning har en form som liknar Jing/jang tecknet i nacken vilket står för jordens balans (typ) och namnet gaia betyder ju moder jord så jag tyckte de passade bra :) ( hoppas ni fattar )

lilla jag
3

Namn: Killen

Ett enkelt och sött namn till en han katt som denna! Han har alltid funnits på gården som vi bor på och efter ett tag tyckte jag att han behöde ett namn, jag fick inte döpa katten till något då det var en vild katt och jag skulle få ha kvar honom, men då kallade jag honom för Killen så förstog inte föräldrana att jag hade döpt honnom till det 😃Nu har han bott med oss som gårds katt i 7 år och forfarande heter Killen!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Mari
2

Spännande med bok, i hur stor upplaga ska den publiceras? Kommer det utgå någon ersättning till fotograferna?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

lilla jag
0

Namn: Trixi

Namnet fick hon för att redan som valp och första dagen hon var hemma här så var hon så hoppig och busig! Istället för att gå och springa så skutta hon 😃Änu idag så är hon en jätte hoppig liten dam som kan miljoner trick!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

lilla jag
0

Namn: Bella

Jag var i Usa år 2011 och då så träffade jag en hund som bodde granne med oss, jag gick ut med den hunden varge dag i 1 månad och den hunden hete Bella. Hon var den första hunden jag hade gåt och rastas och den hunden var så snäll och söt! Därför heter min hund Bella 😃

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

resuupeekkaa
0

Namn: Fillifjonkan

Namnet fick hon av min kompis dotter (2år gammal)
eftersom en karaktär i mumin heter så :)

Kallas fjonkis.

Och jag själv heter Rebecca

[Beja_Nelly]
4

Nelly och jag. 

Jag och min storebror skulle få välja namn och båda tyckte att Nelly var fint så hon fick heta det!

[Beja_Nelly]
0

Min hamster Abbo. 

Han heter Absolon i stamtavlan men jag tycker att det är svårt att säga så jag kallar honom för Abbo.

joheck
0

Kingpin

Han kommer från K-kullen och fick namnet av uppfödaren. Han kallades dock för Pinnen. Jag tyckte namnet va så häftigt, är bla namnet på en skurk i Spiderman, så jag behöll det. Gillade dock inte Pinnen så jag förkorta till Pin. Han kallas för både Kingpin och Pin.

joheck
0

Sansa

Döpt efter en karaktär i min favorit bok-serie, "A song of ice and fire". Hon har rätt mycket gemensamt med den karaktären.

Trongutten
0

Detta är min Thea, jag vet inte varför jag döpte henne till det, hon passar som en Thea helt enkelt! :)

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

molam
1

Jag och lite vovvar Mitt namn är JEanette vet inte varför jag fick det namnet

Fr.v.
Huskyn Akita (första namnet som poppade upp i huvudet)
Beardisen Keiko (Kullen var på K Och KEiko betyder "Respektfullt barn, på japanska)
Beardisen Kazzandy (första namnet som poppade upp i huvudet)
Engstaffen Dante (lätt säga argt om hunden har gjort fel men låter på samma gång mjukt och fint)
Beardisen Speedy (Han var ett energiknippe och fick därför namnet Speedy)
Huskyn Myra (hon var tyst och lugn som en Myra när hon har yngre, samt en lite terrorist som myror har en tendens att vara)
Beardisen Shaggy (han såg us som om han hade get skägg när han var valp och fickk därav namnet Shaggy)
Huskyn Pixi (ett vackert namn som var väldigt omtyckt ^^)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

valorous.kid
0

Backy: en lite kul historia faktiskt, jag hade önskat mig en kanin väldigt länge och några dagar råkade jag se en kaninbur som pappa byggt i garaget och då fattade jag att jag skulle få en kanin. En dag i skolan satt jag och tänkte på vad jag skulle döpa den, jag ville ha en kille så det var killnamn jag försökte komma på. Sen hörde jag att en kille i min klass sa att han spelade back i sitt fotbollslag och då bara poppade det upp i huvudet, Backy :) Dessutom gillar jag namn som är ovanliga :3 alltså INTE ett namn som slutar på -is………….

valorous.kid
0

Tofflan: hon är Backys dotter så jag har vart med henne i hela hennes liv, kullen fick temat "månaderna". Juni, Februari, December, Augusti och September hette dom. Hon var Februari. Men när min granne kom över för att se henne sa hon att hon liknade en toffla(hon är ju extremt fluffig). Och eftersom jag ville ge henne ett långt namn fick det bli: VinterTofflan Februari Fröberg(mitt efternamn) :)

Cahira
0

Ixxi: Satt och surfade efter namn och skrev ned mina förslag. Telefonen ringde och då jag la på såg jag på pappret att jag skrivit "IXI" i ett hörn. Tyckte det lät bra och efter massa klurande la jag till ett till x. :) Hon är en dvärgschnauzer.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
1

Popsicle: var så nära ihjälfrusen det går och var nära att dö ifrån mig flera gånger. Jag gnuggade honom med handdukar och torkade med hundfönen för att få tillbaka värmen i honom på hallgolvet och då han var kall som en isglass fick det bli Popsicle. Han klarade sig som ni ser, men det tog 6 timmars hårt slit att få honom varm igen. :) Popsicle betyder isglass för de som inte är så haj på engelska. :)

[Springerpoo]
0

Nikko: Min syster som kom på namnet. Tror att hon fick namnet från en av våra släktingar som heter Nikko 😉

[Springerpoo]
0

Ollie: Min syster kom på detta namnet 😛Tror hon fick namnet från min mammas morbror som hete Olli.

[Springerpoo]
0

Ella och Kajsa: Dessa namn kom min syster också på 😐 Det var de två första namnen som poppade upp i hennes huvud. De hette först Smulan och Skorpan, men de namnen är lite barnsliga enligt mig 😇

lilla jag
0

Jag ska byta ut mina bilder till bättre bilder om der går?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

nlinds
0

Jag och min Melwin <3

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

nlinds
1

Natalie (Jag) & Melwin <3

nlinds
1

Natalie (Jag) & Melwin <3

Rebornbabyn
0

Hur blev det med boken? Är det för sent att lägga in sin bild? :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

platy
0

Tussan: hon hette det när vi köpte henne. Vi valde mellan Tess och Tussan men hon kunde redan Tussan så bra och om någon frågar säger vi hon heter Tussan och dem säger nästan alltid, vilket passande namn hon ser verkligen ut som en liten tuss

Så det fick bli Tussan :)

Tregly
0

Lovis heter min hund! Ville ha ett gulligt, inte alltför vanligt namn. Valde mellan Alice och Lovis, men det första är väldigt vanligt så det blev Lovis!

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

impo123
0

Rasmus: Vet inte riktigt var nog mest för det var fint på honom!

Frasse: Jag döpte honom till det för att straxt innan vi köpte honom kom det en ny hamburge kedja till oss som hette "FRASSES" och det var så god mat där så jag tänkte att då får han heta Frasse för han är ju så go.:)

// jennifer

lilla jag
0

Vill byta #19 till denna 😃

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Tregly
0

Byter gärna till den här istället för #40 😃

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

[GerbilLooover]
1

Byter bilden i #1 till den här:

platy
0

Tussan igen :) (Toy Pudeln som står över den andra hunden)

Tussan: hon hette det när vi köpte henne. Vi valde mellan Tess och Tussan men hon kunde redan Tussan så bra och om någon frågar säger vi hon heter Tussan och dem säger nästan alltid, vilket passande namn hon ser verkligen ut som en liten tuss

platy
0

platy
1

Qitty, min bästis katt: Hon hette så när dem köpte henne av uppfödaren och när de skaffade Qitty var min bästis ca fyra år gammal och gillade Hello Kitty så det blev ju rätt så bra! Jag tycker själv att namnet passar henne :)

Jag heter Sandra som har lagt upp #46 #45 #39

platy
0

Mensa: Alla vet ju inte riktigt vad "mensa" betyder och oftast står man som frågetecken… Aja, döptes efter det i alla fall. Man kan gå in på mensa.se eller googla om man inte vet vad det betyder :) Hon är väldigt intelligent så det passar henne bra! 

(Mensapriset utdelas årligen till en person eller organisation för att uppmärksamma en idé, företeelse eller gärning som främjat mänsklig intelligens)

Jag heter Sandra :))

UrchinFamiljen
0

Snöret. Han heter det för att på sommaren så bli han smal som, ja, ett snöre.😃 (Fast på vintern blir han en Gustaf-katt..😛) 

// Klara

♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Solvalla_Liv
0

Ture är våran snälla och urgulliga katt som hade otur i början av sitt liv. När han födes var han så liten att han höll på att dö, han ramla ner för trappan och höll på att dö igen! Men han lever! 😉 Dom som sålde han föreslog Tur, men då så valde vi oss istället för Ture vilket är urgulligt på denna fantastiskt urgulliga katt! ❤️

~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~

Klara.b
0

Musse, När han kom till oss, hade han en mustach på nosen (han har det fortfarande), och hos uppfödare kallades han Muche, pga det. Och då blev det bara Musse :)

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Linboll
0

Jag och Bazinga, Efter serien Big bang Theory, han heter i hela namnet "S*Softskins Sheldon Cooper Bazinga. =)

Hälsningar Anna med pälsklingar!

Linboll
0

Min hund Heter Dooly, Dooley felstavat av uppfödaren, så det fick bli så för han är så unik! (Cool Dooly Dan i stamtavlan)
Plus att han har samma färg som likören Dooleys!

Hälsningar Anna med pälsklingar!

Änglakatten
0

Först har vi Thea till vänster som är en Norsk Skogkatt, hon döptes till ära av min första honkatt som hette Thea som tog ifrån mig alldeles för tidigt. "Gammel-Thea" lever kvar i henne

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

Cahira
0

#54 och katten till höger? :)

Änglakatten
1

Men vad konstigt att halva texten försvann :( Får försöka förmulera igen :) Till höger har vi Kokos som är en Ragdoll. Då jag letade efter den perfekta ragdollen så hittade jag nån som hade en mamma som hette Chanel, en annan hade en förälder bakåt i stamtavlan som hette Cocoo och en tredje hade en uppfödare som hette Chanel. Så jag frågade min pojkvän vad han tyckte var ett passande namn som kunde spegla mitt sökande på denna donna jag hittade tillslut, och det blev Kokos :) Inte bara passande med färgen utan namnen gick som en röd tråd i mitt sökande.

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

jullizfiiisken
1

Skriver åt min lillasyster:

Det här är jag, Ida och min hund Pinglan som är en paperanian (papillon/pomeranian). Hon hette redan Pinglan när vi köpte henne, men det passar henne så bra så hon fick behålla namnet. Hon är ett litet busfrö!

[Justie]
1

Jag, Sara har ett gotlandsruss som heter Silas. Uppfödaren gav honom detta namn eftersom han var så vit - Precis som Silas, albinomunken i Da Vinci-koden!

Rebornbabyn
3

Jag heter Jennifer och jag har en hamster som heter Cocos.

Han heter så eftersom han är vit och go som cocos! Sen så tycker jag att det är ett väldigt gulligt namn. Så det fick han heta, min lilla sötnöt.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.