Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 484 ggr
sofie
0

Iller- Kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på en av mina illrar. Har nyss köpt en Canon eos 350D och håller på att lära mig. Haft den i en dag bara.

sofie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är samma bild som jag fixat till

AmandaF
0

Vilka charmiga bilder.

Mysterious
0

Så fiin,vill oxå ha en iller! ;)

sofie
0

Tackar :)

[tiiia]
0

totalt klockrena bilder :)

sofie
0

#5 Tackar Glad

gabbi
0

Jag gillar bilderna! Tycker färgerna är väldigt softa. På första bilden var sakerna i bakgrunden lite störande, men i andra bilden som du beskurit fick du till det väldigt bra. Gillar 2;a bilden bäst, då det inte är lika mycket störande saker och man ser illern bättre.

Superfina bilder! Vad körde du på för inställningar?

sofie
0

#7 Vad kul att höra :)

Använde ett 18-55mm objektiv. Auto med en papperstuss framför blixten. Är inte så duktig på just inställningar. Håller på att lära mig för fullt :)

Martin
0

Något man kan testa är att göra en egen "diffuser" till blixten.

Klipp en bit A4-papper (testa dig fram med tjockleken på det) i formen av ett ruter (kortleksfärgen), fast med "flat" topp och botten (ca lika bred som själva blixten, dvs ett par cm).

Tejpa den sedan runt blixten så att den blir som ett segel på en segelbåt. Har själv inte testat men har sett foton tagna med den sortens egenhemmagjord diffuser, och det blir riktigt bra när man "måttat" in rätt spännvidd på seglet.

mvh Martin

dhbf
0

#0 är min självklara favorit :P

sofie
0

#9 Åh tack, det ska jag testa :)

sofie
0

*putt*

sezierra
0

Jag älskar kontrasten mellan de röda kuddarna och den vita illern. Klockren! *Tumme upp* :)

babsan
0

älskar den bilden =)

sofie
0

#13 Tackar :)

#14 Ja jag gillar den också :)

babsan
0

*putt*

sofie
0