Vem är du?
Den här tråden kanske redan finns , men då får det komma en till ;)
Det vore lite roligt och spännande och veta lite om dom man skriver med. Tex hur gamla dom/ni är, vad dom/ni heter i verkligheten m.m. Det blir ännu roligare om ni sätter ut ett foto på er också! 
Kram Kompiis - Ebba
Jag får väl bli den första som presenterar sig.
Jag heter Karolina och är 18 år gammal, bosatt i Göteborg närmare sagt Angered tillsammans med pojkvän och en hund på 8 mån. Jag spenderar mycket tid i stallet, och så är jag mycket förtjust i natur. Och eftersom jag har ett brinnande intresse för foto så hänger kameran oftast med. Mina framtidsplaner är bland annat att utvecklas som fotograf och att få besöka spännande platser runt om i världen, med andra ord vill jag resa mycket. För övrigt är jag en jordnära och poisitiv tjej.
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
Jag heter Martin Nyman, 32 år och bor i Malmö där jag också jobbar. Singel, och när jag inte jobbar så tillbringar jag tid med vänner, eller är ute och fotograferar i naturen (vilket jag oftast gör ensam - det är svårt nog att komma vilda djur nära om man är ensam, än svårare om man är flera). :o)
Som fotograf ser jag mig som hobbyfotograf och även jag fått sålt två bilder för 3.000 kr st så har jag inga planer på att tjäna mitt levebröd på fotograferingen. Har mitt drömjobb idag och det kommer jag inte bli miljonär på, men pengar är inte allt :o)
Intressen utöver fotografering är friluftsliv överlag, att gå ut och käka och dricka gott med vänner, eller vara hemma några stycken och laga mat ihop och sedan hitta på något kul. En del träning blir det, löpning och gym på fritiden, innebandy med jobbet.
Har ännu inte tagit steget till systemkamera men kommer nog att göras under året…
Fotodröm är: Föreviga "De 5 stora" i vilt tillstånd (människa, varg, lo, björn och järv).
Det var nog lite om mig, och undrar någon något (jag är ju Medarbetare här också) så får ni gärna fråga.
mvh Martin
Jag heter Ellinor Bergman, och bor i Stockholm med familj och hund. Jag ska börja andra året på gymnasiet där jag går en teaterlinje, och jag går den linjen just för att jag vill bli skådespelerska. Min dröm vore att få stå på scen på dramaten, och då menar jag inte på studiebesök ;)
Jag älskar djur och speciellt hästar, jag försöker vara i stallet så mycket som möjligt men det har knappt blivit något sedan min ponny dog i februari. Men jag rider min mosters häst när jag får en chans till det.
Fotografi är en av mina stora hobbies och förut hamnade det bara hästar på bild, men nu har jag fått upp ögonen för annat.
Jag vill resa runt här i världen, resa mycket! Så fort jag bor för länge på en plats tröttnar jag, jag har planer på att åka till Australien och jobba, plugga på teaterskolor i USA, åka till Afrika, och gärna England, Skottland med. Det finns många ställen jag vill till.
Jag har bott i samma radhus i 10 år nu, nu vill jag härifrån ;)
http://www.regret-nothing.com

hej hej jag är en tjej på 21 år som gillar djur, katter hundar med mera!! Bor ensam med smulan min katt 7 mil från Västerås skriv gärna till mig vill gärna veta hur den här Djurfoton i fokus fungerar kram Ida
Hej, Malin heter jag. Fyller snart 21år och är bosatt i Umeå men uppe i Kiruna över sommaren, här är jag uppvuxen och trivs som fisken i vattnet. :)
Älskar djur och har själv 3 hundar som jag fotar nästan varje dag. :) Älskar att fotografera men har än så länge bara en vanlig digitalkamera som jag börjar tröttna på. Ska köpa en systemkamera när jag får råd.
Andra intressen är hundspann, agility och det mesta som hör till hundarna. :) Tycker även om att umgås med vänner och att sjunga.

Hej! Jag heter Anna, är 28 år och bor i umeå med min man och våran dotter amelie som är just över två år. Jag har hållit på med foto ett par år, gör endel fotojobb som tex barn och hundfotografering men även endel annat som tex agilitytävlingar och bröllop.
Mitt andra stora intresse är hundar jag har två stycken.. tränar lydnad och agility samt är instruktör på brukshundsklubben.
MVH Anna
jag heter Diana
Mina interessen e att Fota,rita,läsa,vara med djur och kompisar
Har en kanin,hermerlin rex i färgen castor,en svart katt Missy.
ritar mest djur som hästar och typ massa bilder jag hittar på internet…men jag ritar oxå av folks djur
Har en dålig kamera,men ska köpa en Nikon D50 snart
Kickan eller Kristina som jag heter på riktigt. Vem jag är kan ni kanske läsa på min sida. Jag är amatörfotograf. Det blir mest råttor och katter (när det gäller djur då) men även annat.
Jag är en "tant" som heter Kristina, är läkarsekreterare, bor tillsammans med min "gubbe" i den åländska skärgården. Har två kattor och en massa dammråttor. Humoristisk och glad för det mesta. Gillar att fotografera, helst djur och natur. Tycker också om att sjunga. Brukar säga att jag sjunger hellre än bra. Tja, det får väl räcka.

Hej jag heter Ida jag är 17 år (eller rättare sagt jag fyller det i september). Jag bor med min mamma och lillasyster i Linköping där jag även går andra året på en media utbildning.
Jag sökte till den skolan i hopp om att finna ett nytt intresse och det gjorde jag. Just nu är jag väldigt intresserad av både fotografiskbild och rörligbild.
När jag fotograferar fotar jag helst djur eller människor.
Min egna hund Nalle är ett tacksamt objekt.
Förresten kul tråd, då vet man lite bättre vilka man pratar med.
Hej jag heter Anna och jag är 14år (kanske yngst här eller?) MItt stora och ända intresse är DJUR! jag bor så långt ner i vårt avlånga land du kan komma i en by vid namn Rögla. Jag är uppfödd med djur och har då alltid haft dessa under bara djur omkring mig och skulle inte klara mig en seekund utan dem. ni kanske undrar vad vi har för djur just nu?! jo det ska ni få veta. Jag har två guldfiskar i en damm. massa med småfiskar. 12 marsvin, 5 kaniner, 3 hundar, 2 ormar, 2 hästar, 1 föl och 6 katter. men innan hade vi höns och får och en massa kaniner. men just nu satsar jag på att få mitt uppfödarnamn registrerat på marsvinen. jag har en kennel vid namn Skäckagården. där jag föder upp Dalmatiner och Cavalier king charls spaniel.
Mitt namn är Sara och jag är (snart) 16 år. Fyller nu i september. Mitt största intresse är foto och jag går även media inriktning på Täby enskilda. Det jag tycker bäst om att fota är nog barn och djur. Men mycket annat kan även komma på mina bilder :) Jag äger en gosig liten katt, som några av er säkert har sett på kort. Jag älskar musik och kan knappt leva en dag utan det. Jag bor i stockholm. Kameran jag äger är en digital system. Pentax K 100D. Tränar simning och Taijutsu.
Plus att jag hatar att vara med på kort xD
Mvh Sara

Mitt namn är Emma och fyllde just 27. Största intressena är självklart fotografering och bildredigering/bildhantering. Använder just nu en FujiFinePix S6500fd att fotografera mina djur med.
Gillar musik och bilar också och självklart djur. Bor med min fästman och min ena katt Tito i en lägenhet utanför Stockholm. Min andra katt Smoggy bor hos min svärmor, då han och Tito efter några år inte längre kunde hålla sams. Hos svärmor bor också min fästmans hund Zäta och sen har svärmor själv en hund och en katt. Så där är det många djur.
Pluggar för tillfället är jag sjukskriven 75% och på den resterande tiden så pluggar jag upp mina gymnasiebetyg. Hoppas på att bli något inom bild och foto i framtiden.
Kolla gärna in mina djurbilder i mitt fotoalbum :)
Mvh Emma
Mitt namn är Ida och jag är 25 år. Mitt fotointresse kom tack vare att jag provade en digitalkamera för ca 3 år sedan. Sedan blev det inköp av en Minolta Z3a men i somras köpte jag mig en Nikon D80. Har massor kvar och lära om kameran och fotografering överhuvudtaget men det är bara och testa sig fram det.
Älskar att fota djur och natur. Dessvärre har jag inte fotat så mkt vilt denna sommar men får se till o skärpa mig lite :)
Mvh Ida
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!
Jag heter Therese är 18 år och jag bor i Norrköping i en villa med mamma och pappa, största intresset är fotograferingen och hundsport (agility) som jag kör med min 3 åriga hund Gizmo.. annars går jag i gymnasiet eller är med vänner.
Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se
Jag heter Alicia och är 13år, bor i stenungsund.. mina intressen är; Fota och vara med djuren och vara me djuren
mina djur är just nu; Mina 2 marsvin Elvis(8veckor) och Melwin (1år och 4dagar) kaninen Pontus (3-4år) och katten Moses (7år)

Mitt navn er Stina, og jeg er 15 år gammel. Bor utenfor Oslo sammen med mamma, pappa og broren min. Ble ordetlig intrerssert i fotograferig i slutten av 2006, og fikk mitt første speilreflekskamera i mai 2007, Canon EOS 400D. Etter det ble jeg helt hekta, og tar bilder nesten hver dag. Er fortsatt i opplæringsfasen, så jeg tar til meg alt som er nytt, og som kan forbedre mine bilder.
I tillegg til å ta bilder er jeg veldig interessert i katterasen norsk skogkatt, og har selv en, Erla, på nesten 1,5 år. Har også en huskatt, gamlepus, på 7 år, og jeg er kjempeglad i begge to:)
Mvh Stina

Bea här, 22 år från Eskilstuna, Södermanland. Jag har fotat regelbundet i snart 4 år. köpte första systemkameran för 2½ år sedan.
Jag har jobbat med hästar så länge jag kan minnas. Har kört ponnytrav i 15 år och är delägare i familjens ponnystuteri, i huvudsak uppfödning av Gotlandsruss.
Vi har 6 Gotlandsruss hemma. Väntar 3 fölungar nästa sommar. Jag har även en katt och en hund som jag tränar/tävlar Agillity med.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Jag heter Sanna och är 13 år gammal. Mina största intressen är djur och foto.
Fotar med en Panasonic DMC-FZ7 långzoom digitalkamera som jag är supernöjd med, fotar då mest djur (mina egna, vilda djur, ibland hästar) och närbilder, men även landskap och annat. Vattendrag och frost inspirerar mig mkt i mitt fotograferande.
Kan berätta att jag är tokig i vanilj, och naturen klarar jag mig inte utan. Skulle inte stå ut med att bo i en storstad.
Mina favoritdjur (förutom de som jag har; katter, hundar, dvärggetter och kaniner) är nog zebror och tamråttor. Är även hästintresserad men har inte ridit på ett bra tag nu.. :/
Jag är mycket ute i skogen med min blandrasvovve Luna, tränar spårning och lydnad på skoj men tävlar inte.
Annat som intresserar mig är musik, data, design, litteratur m.m. Mkt mer finns väl inte att säga..? :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Mitt namn är Ninni och jag är 19 år (blir 20 i april -08).
Bor med min sambo och vovven i Falun.
Mina intressen är djur och fotografering, det senaste har kommit ganska nyligen.
Har ingen direkt high-tec kamera, bara en avant DC632 (digital).
Men så fort jag har råd ska jag köpa mig en betydligt bättre.
Förutom vovven, som är en 13 veckors rottweilerhane, har jag 5 kaniner och fler på gång.
Kaniner har alltid varit största intresset och det är på dem majoriteten av korten tas på.
Ska snart starta upp min kaninuppfödning, så fort jag får hem min första avelshona (som troligen redan är dräktig).
Kommer inte på nå mycket mer att säga.
För den som undrar något är det bara att PM:a. 
Puttar upp denna :)
Kan behövas en liten uppdatering på er som redan skrivit också kanske? :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Nina heter jag, 20 år och bor i Vasa tillsammans med sambon och sheltien Turbo. Studerar andra året till sjukskötare på Novia.
J och jag har 24.11 varit ett par i 4 år och förlovade i 2½, han är min själsfrände och bästa vän. Gifta oss kommer vi göra så snart vi har råd *längtar* Sambos har vi varit i 19 månader. Vi träffades via en vän till mig och föll väl ganska så snabbt för varann :) Hela storyn finns att läsa här.
Turbo är då min andra älskling, en liten sheltiekille som kom till oss i maj. Världens busfrö och otroligt söt, även om han kan gå husse & matte på nerverna ibland.
På fritiden blir det en del bloggskrivande, varav jag skriver mest bara för att minnas vad som hänt. Fotografering är min passion! Dessutom blir det också en del redigering mellan varven. Designer till bl.a. bloggar är också kul att fördriva tiden med. Mina mest seriösa foton hittar ni här, men även en del i bloggen och lite varstans på andra nätsidor.
Klistrar in en fin liten presentation om mig från en annan tråd :)
Hej allesammans!
Blev nyss Medarbetare på prov här så jag tänkte presentera mig själv för er som inte känner igen mig.
Jag heter Mari Ekengren, är 21 år och pluggar sista året på en KY utbildning som är om Mediekommunikation och Design.
Jag älskar att fotografera och har gjort det så länge jag kan minnas men började inte på allvar förens jag började på gymnasiet.
Djur har jag alltid haft runt omkring mig och äger själv 4st marsvin och en kanin. Men har bland annat även hund, katter, fler kaniner och hamstrar i familjen. Jag har även haft en egen häst.
Det ska bli riktigt roligt att få jobba som Medarbetare här och jag hoppas att ni kommer tycka det är lika roligt att ha mig här med. Jag ska göra mitt bästa för att få fart på denna sida ;)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#27 Haha, jaa.. lite deja vu för min del eftersom jag nyss läste originalet ;)
Jag är 15 år men fyller 16 om exakt en månad faktiskt ^^ Jag är mycket intresserad av djur, då mest kaniner och hundar. Har 2 kaniner. Jag fotar mest djur och har en digital kamera men vill köpa en systemkamera, vilken jag vill ha har jag inte bestämt än. Det är bara för ca ett år sedan som jag började fota "seriöst", tidigare har jag bara fotat utan att försöka bli bättre på det. Fotar mest mina kaniner men fotar även annat som jag kan tycka är intressant, som andra djur, natur och annat blandat.
Ja, det var väl lite om mig…
Jag heter Andrea, är en 14 årig tjej från Småland. Jag har alltid tyckt om att fotografera och lånade alltid mammas kamera när jag var liten, hihi. Men nu har jag min egna, Casio EX-Z1050.
Jag har en katt som kallas Issa. Hon är en halvlånghårig liten kisse. 50% Angora. Men henne lyckas jag aldrig få några fina bilder på, tyvärr.
Jag med min kamera på bilden!

Jag heter Matilda och är 16 år. Jag bor i Piteå och har 6 yngre bröder och 3 äldre halvsyskon som inte bor hemma längre.
Just nu har jag tyvärr inga djur hemma men skulle gärna vela ha det!
Jag tycker om att skratta beroende på vilka personer jag är med och i skolan pluggar jag ganska mycket, går första året på naturvetenskap på Grans Naturbruksgymnasie.
Jag tycker om att fota lite allt möjligt, men det jag tycker om bäst är att fota porträtt på barn. När jag får tillgång till djur att fota gör jag självklart det!
Så här såg jag då ut i Juli någon gång.
Jag vill bli veterinär, men när jag går ut gymnasiet vill jag ut och resa ett år och bara ha med mig kläder och en kamera, det skulle vara drömmen. Gärna Australien, Asien, Afrika!
jag är 13 år och heter ida bor i stockholm har 1 eget husdjur och 1 delar min familj på och 1 är min systers och sen har vi 1 akvarie som vi delar på
Jag är Lotta. Bor norr om sthlm tilsammans med mina fyra pojkar. Sambon mange, huskatterna Trötter och Toker och blandrashunden Tusse.
Katter är mitt största intresse, men sedan Tusse flyttade in har jag lärt mig mer och mer om hundar.
Fotar mest som hobby. Det blir både hundar, katter och växter på bilderna. Tröttnade efter ett tag då jag kände att jag inte kunde göra någonting nytt med kameran jag hade. Men så kom mamma till min räddning och gav mig en systemkamera i julklapp så nu fotas det för fulla muggar.
Hej! Jag heter Rickard och är 13 år. Sedan jag var tre år har jag varit passionerat intresserad i djur i allmänhet och elefanter i synnerhet. Har till och från haft lite olika djur, Kräftor, Fiskar, Räkor, Ålar, Malar, Grodor, Degusar med mera. Just nu har jag tre Maine Coon katter , två Mandarin Skinkar och en Rysk Stäppsköldpadda. Understruket just nu (!).
Fotar mycket i Sveriges olika djurparker, främst Kolmråden , Borås och Parken Zoo. Driver sedan ca.1 år tillbaka Djurparks sajten SwedenZoo, därav mitt användarnamn.
Känner flera elefantskötare , och har därför fått möjlighet att träffa alla Borås Elefanter. I somras var jag i Borås parken 2 gånger, pga. den "ganska" långa vägen från Kolmården. Träffade den 11 dagar gamla bebis elefanten M´Changa.
Fotar just nu med en NIKON D40X , stativ och en Canon Video kamera. Har stora planer på att skaffa en proffs kamera, skicka gärna ett PM med förslag!
Några bra länkar: www.SwedenZoo.dinstudio.se
[
Med Vänliga Hälsningar , Rickard Sjödén